۳ نکته که در سال ۹۸ درباره لندینگ پیج آموختیم

۳ نکته که در سال ۹۸ درباره لندینگ پیج آموختیم

حالا که در ابتدای سال ۹۹ هستیم خوب است قبل از آنکه در مسیر رشد کسب و کارمان در این سال شروع به دویدن کنیم، چند لحظه‌ای بایستیم، به مسیری که در سال ۹۸ از آن عبور کردیم نگاهی داشته باشیم و به سه نکته مهم در مورد لندینگ پیج اشاره کنیم:

۱- لندینگ پیج یک اتاق بدون پنجره است که تنها در خروجی آن، دکمه فراخوان عمل یا Call to action است:

در فضای آنلاین صاحبان کسب و کار به دنبال جذب مشتری و کسب سود بیشتر هستند؛ با این حال باید توجه داشته باشند که برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مهم است که کاربران به یک صفحه مناسب هدایت شوند. لندینگ پیج یا صفحه فرود همان جایی است که تبدیل کاربر به مشتری در آن به راحتی امکان پذیر است.

لندینگ پیج به طور خاص و با تمرکز روی یک کالا یا خدمت مانند فروش یک محصول مشخص یا معرفی یک رویداد یا اپلیکیشن و غیره طراحی می‌شود. تفاوت این صفحه با صفحه اول سایت یا همان Homepage این است که در سایت تعداد زیادی لینک برای دسترسی به سایر صفحات وجود دارد و در آن از هر چیزی صحبت می‌شود. به عبارت دیگر سایت برای همه مخاطبان و در راستای تحقق تمام اهداف یک کسب و کار طراحی می‌شود اما لندینگ پیج روی یک هدف ویژه متمرکز است و حتی ممکن است برای دسته‌ای از افراد که به دنبال یک محصول یا خدمت خاص هستند ساخته شود. 

در لندینگ پیج تنها یک Call to action وجود دارد که با هدف صفحه هماهنگ است. برای مثال اگر شما برای معرفی یک محصول و فروش ویژه آن، لندینگ پیج طراحی کنید، دکمه فراخوان عمل آن می‌تواند سفارش محصول یا خرید آن از طریق سایت و یا فروشگاه آنلاین باشد.  

۲- اندازه‌گیری کمپین‌ها در لندینگ پیج بسیار ساده‌ است:

یک نکته بسیار مهم در مورد کمپین‌ها، بررسی و اندازه‌گیری آن‌ها است. بررسی یک کمپین برای تعیین میزان موفقیت یا عدم موفقیت آن انجام می‌شود و در صورت عدم موفقیت به دنبال تشخیص دلایلی است که موجب شکست کمپین شده است. برای هدر نرفتن بودجه تبلیغات ضروری است که به شکل بهینه از منابع مالی استفاده شود؛ افزایش نرخ تبدیل می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های شما داشته باشد. برای مثال اگر۱۰۰میلیون بودجه تبلیغ برای کمپین خود در نظر گرفته‌اید و نرخ تبدیل شما ۱ درصد است، در صورتی که بتوانید این نرخ تبدیل را به ۲ درصد ارتقا دهید، می‌توانید تنها با ۵۰ میلیون همان کمپین را برگزار کنید. 

در یک سایت به دلیل وجود لینک‌های مختلف و صفحات زیاد،‌ امکان بررسی علت عدم موفقیت کمپین وجود ندارد و مشخص نیست کاربر به چه دلیلی هدف صفحه را دنبال نکرده است. با این حال در صفحات فرود امکان ردیابی داده‌ها وجود دارد و این به شما کمک می‌کند تا میزان فعالیت کاربر در صفحه را بررسی کنید و داده‌ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید و به راحتی تعیین کنید که آیا کاربر پیشنهادات شما را دنبال کرده است یا خیر و چه بخشی از صفحه ضعیف بوده است. در نهایت می‌توانید به سادگی صفحه فرودتان را بهینه کنید و با تغییر هر بخش آن مانند رنگ‌ها، تصاویر، عناوین و متن، صفحه را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی نرخ تبدیل را افزایش یا کاهش می‌دهد. سپس، می‌توانید صفحات فرود خود را بر اساس آن‌چه بیشتر بازدیدکنندگان به آن پاسخ می‌دهند، بهبود دهید.

۳- سرعت بالای لندینگ پیج‌ نقش بسزایی در افزایش نرخ تبدیل دارد:

بسیار مهم است که علت بالا بودن میزان Bounce rate صفحه خود را شناسایی کنید. آیا محتوای جذابی نداشتید؟ مخاطب را به درستی شناسایی نکردید؟ پیام خود را به شکل مناسب منتقل نکرده‌اید و یا سرعت صفحه‌ای که کمپین را در آن برگزار کرده‌اید مناسب نبوده است؟

اصولا میانگین Bounce rate صفحاتی که در دو ثانیه لود می‌شوند ، ۹٪ است، در حالی‌که Bounce rate صفحاتی که لود آن‌ها حدود پنج ثانیه طول می‌کشد، ۳۸٪ است.

میزان Bounce rate نشان می‌دهد که کاربران زمان زیادی در صفحه شما نمی‌مانند و اگر زمان لود طولانی شود آن‌ها بدون انجام CTA صفحه را ترک می‌کنند. اگر صفحه شما سریع لود شود شما فرصت بیشتری برای تبدیل کاربران به مشتری خواهید داشت. به عبارت دیگر وقتی صفحه سریع بارگیری شود، آن‌ها پیش از اینکه صفحه را ترک کنند پیام‌های کلیدی و پیشنهادهای ویژه شما را می‌بینند و در نتیجه شانس شما برای تبدیل افزایش می‌یابد. 

طبق تحقیقات انجام شده، ۱۰۰ میلی‌ثانیه تاخیر در زمان لود می‌تواند باعث شود که نرخ تبدیل ۷٪ کاهش یابد و در صورت اضافه شدن یک ثانیه به زمان لود صفحه، ممکن است نرخ تبدیل تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند!

همین حالا شروع کنید:

در سال جدید با ساخت لندینگ پیج یک قدم بزرگ برای کسب و کار خود بردارید. لندیک ابزار ساد‌ه‌ای برای طراحی لندینگ پیج است که در آن می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به متخصص صفحه فرودتان را طراحی کنید و در صورت نیاز هر بخش از آن را تغییر دهید. علاوه‌‌‌‌‌‌بر‌این می‌توانید سفارش ساخت لندینگ پیج حرفه‌ای خود را به تیم لندیک بسپارید و به راحتی یک صفحه فرود کارآمد تهیه کنید.

لندینگ پیج‌ها در لندیک روی سرورهای قدرتمند میزبانی می‌شوند و توان پاسخگویی میلیون‌ها بازدید روزانه را دارند. 

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

در این مطلب می‌آموزیم که چگونه می‌توانیم یک لندینگ پیج رویداد با نرخ تبدیل بالا بسازیم. لندینگ پیج شما زمانی کارآمد است که به راحتی پیام مورد نظرتان را به کاربر منتقل کند. صفحه فرود شما نباید کاربر ر...

نیما عمرانی

بعد از اینکه لندینگ پیج خود را در سرویس لندیک آماده کردید، باید آن را به یک دامنه یا زیردامنه متصل و سپس منتشر کنید. اتصال دامنه/زیردامنه در دو بخش انجام می‌شود: ۱. تغییر رکوردهای DNS برای دامنه/ز...

صبا عرب

لندینگ پیج کمپین یلدای زرین پال را در مجموع یک لندینگ پیج خوب ارزیابی کردیم و خوشحالیم که چنین نتیجه‌ای را از این تیم دوست‌داشتنی می‌بینیم. تصمیم گرفتیم ویژگی‌های این صفحه را به شما هم نشان دهیم تا ...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر