۸ نکته کلیدی ساخت لندینگ پیج رویداد

۸ نکته کلیدی ساخت لندینگ پیج رویداد

در این مطلب می‌آموزیم که چگونه می‌توانیم یک لندینگ پیج رویداد با نرخ تبدیل بالا بسازیم. لندینگ پیج شما زمانی کارآمد است که به راحتی پیام مورد نظرتان را به کاربر منتقل کند. صفحه فرود شما نباید کاربر را خسته یا سردرگم کند. در صفحه فرودتان به نکات مهم اشاره کنید و از ارائه اطلاعاتی که تمرکز مخاطب را از بین می‌برد اجتناب کنید؛ او باید تا پایان صفحه و تا زمان کلیک بر روی کال‌تو‌اکشن همراه شما باشد. در همین راستا مطالب صفحه شما باید واضح باشد و توجه بازدیدکننده را جلب کند. در ادامه به نکات کلیدی طراحی لندینگ پیج رویداد و اجزای اصلی آن اشاره می‌کنیم.

۱- رویداد خود را در لندینگ پیج رویداد معرفی کنید:

شما با هدف معرفی رویداد‌تان لندینگ پیج می‌سازید. در نتیجه ضروری است که در همان ابتدای صفحه نام رویداد را بنویسید.
در زمان معرفی رویداد، از دادن اطلاعات غیرضروری خودداری کنید. هرچه شفاف‌تر صحبت کنید، مخاطب بهتر با شما ارتباط برقرار می‌کند. در صفحه خود بنویسید که رویداد شما چرا و چگونه می‌تواند برای مخاطبان‌تان سودمند باشد. می‌توانید درباره یک مشکل خاص صحبت کنید و با مخاطبان‌تان همدردی کنید؛ پس از آن بر اهمیت حل آن مشکل تأکید کرده و در آخر، راه حل خود را ارائه کنید. در همین راستا برای معرفی بهتر، شرح کوتاهی از رویداد بنویسید و به برنامه‌ها و بخش‌های مختلف آن اشاره کنید.
فراموش نکنید که حتما تاریخ، زمان،‌ محل برگزاری رویداد و اطلاعات تماس را در صفحه فرودتان قرار دهید. 

۲- مهمانان برجسته رویداد را معرفی کنید:

یکی از بهترین راه‌ها که علاوه بر معرفی بهتر رویداد، به جلب اعتماد مخاطبان کمک می‌کند،‌ معرفی مهمانان برجسته رویداد است. این کار انگیزه مخاطبان را برای شرکت در رویداد شما افزایش می‌دهد. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید مهمانان‌تان را به همراه یک تصویر از آن‌ها معرفی کنید.

۳- نظرات افراد درباره رویداد مورد نظر را در صفحه فرودتان قرار دهید:

می‌توانید در صفحه فرودتان به نظر افراد معروف و متخصص حوزه‌ی کاری‌تان درباره‌ی رویدادی که در حال برگزاری آن هستید، اشاره کنید. حتی می‌توانید بخشی را به بیان نظر کاربرانی که در رویدادهای گذشته شرکت کرده‌اند اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید از یک ویدیوی کوتاه استفاده کنید.

۴- از عکس ها یا فیلم‌های دوره‌های قبلی رویداد استفاده کنید:

می‌توانید در صفحه فرودتان عکس ها یا فیلم‌هایی از دوره‌های قبلی برگزاری رویداد یا حتی از رویداد‌های بزرگ و موفق دیگری که توسط شما اجرا شده‌اند،‌ قرار دهید.

۵- در لندینگ پیج رویداد به مهلت ثبت‌نام و تعداد بلیت‌های باقی‌مانده اشاره کنید:

برای تشویق افراد به ثبت‌نام در رویداد می‌توانید به تعداد روزهای باقی مانده تا شروع رویداد اشاره کنید. حتی می‌توانید یک تایمر شمارش معکوس در صفحه قرار دهید یا تعداد بلیت‌های باقی‌مانده را بنویسید.

۶- اسپانسرهای خود را معرفی کنید:

معرفی اسپانسرها به آشنایی بیشتر مخاطبان با رویداد کمک می‌کند. علاوه بر این، اگر اسپانسر شما شناخته شده باشد تاثیر به‌سزایی در افزایش اعتبارتان دارد.

۷- فرم ثبت نام در رویداد را کوتاه و خلاصه نگه دارید:

ممکن است از یک فرم برای دریافت اطلاعات ضروری افراد و ثبت‌نام آن‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در بخش ثبت‌نام از پرسیدن سوالات غیر‌ضروری خودداری کنید. تعداد سوالات فرم‌تان را تا حد ممکن کم کنید. هرچه این فرم کوتاه‌تر باشد احتمال ثبت‌نام کاربران و در نتیجه نرخ تبدیل شما بالاتر است. مراحل ثبت نام باید کمتر از سه دقیقه طول بکشد. ساده و مختصر نگه داشتن فرم ثبت‌نام به مخاطب این حس را القا می‌کند که شما برای وقت او ارزش قائل هستید. 

۸- بعد از اتمام رویداد مورد نظر، لندینگ پیج رویداد را به‌روزرسانی کنید:

پس از اینکه رویدادتان به پایان رسید، به جای حذف کردن لندینگ پیج، آن را با یک پیام تشکر و مروری بر موفقیت‌های آن به‌روز کنید. بهتر است برای این‌کار از فیلم‌ها و تصاویر مربوط به رویدادتان استفاده کنید. می‌توانید برای رویدادهای سالانه، مجددا از این لندینگ پیج استفاده کنید.

نکته آخر:

بازدیدکنندگان صفحه فرود شما باید به راحتی متوجه کاری که از آن‌ها می‌خواهید بشوند. برای تست بهتر صفحه فرودتان،‌ از شخصی که اطلاعاتی راجع به رویداد شما ندارد بخواهید که 10 ثانیه به صفحه فرود شما نگاه کند و سپس از او بپرسید که بعد از دیدن این صفحه چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا متوجه هدف و کال‌تواکشن شما شده‌ است و در رویداد شما ثبت نام می‌کند یا صفحه را بدون انجام کاری، ترک می‌کند؟ 

سعی کنید در صفحه فرودتان ساده و مستقیم صحبت کنید و به جای آنکه درباره خودتان حرف بزنید، درباره مخاطبان و نیازهای آن‌ها صحبت کنید.

در نهایت، فراموش نکنید که صفحه فرود رویداد خود را برای تلفن همراه بهینه کنید. بیش از نیمی از کل ترافیک صفحه از طریق دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که صفحه فرود شما به خوبی در تلفن همراه کاربران نشان داده شود و فرآیند ثبت‌نام را با مشکل مواجه نسازد.

شاید در اولین قدم، طراحی یک لندینگ پیج رویداد سخت به نظر برسد، اما با ثبت نام در لندیک می‌توانید از قالب‌های آماده لندینگ پیج رویداد استفاده کنید و در کوتاه‌ترین زمان، صفحه فرود دلخواهتان را بسازید. علاوه بر این،‌ می‌توانید به راحتی از طریق تماس با ما، سفارش ساخت لندینگ پیج رویداد خود را ثبت کنید و بدون زحمت برای رویدادتان لندینگ پیج تهیه کنید.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

صبا عرب

در این مطلب تصمیم گرفتیم لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» دیجی‌کالا در یلدای ۹۸ را بررسی کنیم تا ببینیم این صفحه چه ویژگی‌هایی دارد. ابتدا به بررسی نقاط قوت لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» ...

نیما عمرانی

شاید شما بخواهید در صورت ارسال موفق اطلاعات فرم، همین اطلاعات را به جای دیگری ارسال کنید مثلاً به CRM مجموعهٔ خود. برای این کار می‌تونید منطق ارسال اطلاعات را در event با نام onFormSuccess قرار دهید...

تحریریه لندیک

لندینگ پیج با هدف سئو صفحه فرودی است که با رعایت اصول سئو بهینه‌سازی شده است. زمانی‌که لندینگ پیج‌ خود را مطابق اصول و دستورالعمل‌های سئو طراحی می‌کنید، موتورهای جستجو هدف صفحه فرود شما را بهتر شناسا...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر