چگونه با باندل‌ تخفیف‌دار فروش خود را افزایش دهیم؟

چگونه با باندل‌ تخفیف‌دار فروش خود را افزایش دهیم؟

حتما تا به حال با لندینگ پیج‌هایی که برای فروش پکیج محصولات طراحی شده‌اند مواجه شده‌اید. یکی از گزینه‌های فروش که سود زیادی روانه جیب فروشندگان می‌کند و در عین‌حال برای مشتریان هم مطلوب است، فروش محصولات به شکل باندل‌‌های تخفیف‌دار است. فروشندگان در بعضی از ایام سال محصولات‌شان را به شکل پکیج به مشتریان ارائه می‌کنند. در فضای دیجیتال، یکی از بهترین راه‌ها برای فروش باندل‌های تخفیف‌دار معرفی آن‌ها از طریق لندینگ پیج است. برای مثال در اواخر ماه شهریور که به بهانه شروع مدارس بازار فروش لوازم التحریر داغ است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند لوازم التحریر مورد نیازشان را یک‌جا و به شکل باندل و پکیج تخفیف‌دار تهیه کنند. این باندل‌ها معمولا از طریق لندینگ پیج‌های هدفمند به مشتریان معرفی می‌شوند و مجموعه‌ای از محصولات یا خدماتی هستند که در مناسبت‌‌های مختلف به شکل پکیج برای فروش عرضه می‌شوند.

معمولا تهیه‌ی این پکیج‌ها کم هزینه‌تر از خرید جداگانه‌ی محصولاتی است که در آن‌ها ارائه شده است. این استراتژی بازاریابی، خرید راحت چند محصول مشابه از یک شرکت را تسهیل می‌کند و به فروشندگان کمک می‌کند تا فروش‌شان را افزایش دهند. در ادامه با پیچ‌ و خم‌های مسیر ارائه‌ی یک باندل پرفروش آشنا می‌شویم:  

باندل‌ها به چه شکلی ارائه می‌شوند؟

باندل‌ها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. ممکن است امکان خرید جداگانه محصولات ارائه شده در یک باندل وجود نداشته باشد و یا این امکان فراهم باشد اما در باندل با مبلغ کمتر و همراه با تخفیف ارائه شده‌ باشند.

چگونه با باندل تخفیف‌دار به سود بیشتری می‌رسیم؟

عرضه محصولات به شکل باندل تخفیف‌دار، یک فرصت طلایی برای فروشندگان است تا مقدار متوسط سفارش را افزایش دهند. اما مزیت اصلی این نوع از فروش چیست؟ در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

۱- افزایش فروش با کاهش فشار ذهنی خریدار

زمانی‌که محصولات و خدمات به شکل باندل ارائه می‌شوند تفکیک قیمت‌ هر یک از اجزای این باندل در نگاه اول دشوار است. تصور کنید که یک هتل هر اتاق خود را با قیمت شبی ۲۴۰ هزار تومان اجاره دهد و برای استفاده از هر بطری آبی که در یخچال اتاق قرار داده است ۱۰ هزار تومان بگیرد. در چنین موقعیتی اگر هتل همان اتاق را با قیمت ۲۵۰ هزار تومان در اختیار مردم قرار دهد ولی مبلغی بابت آب دریافت نکند، مشتریان بیشتر احساس رضایت خواهند کرد. 

به طور کلی اگر مبلغ یک محصول کوچک و جانبی به همراه قیمت کالای اصلی دریافت شود،‌ موجب حساسیت مشتری نمی‌شود. زمانی‌که قیمت شفاف نیست مشتری کمتر مردد می‌شود و با اطمینان خاطر بیشتری خرید می‌کند. برای مثال زمانی‌که خریدار یک خودروی لوکس می‌خرد نمی‌داند که چه مقدار از آن مبلغ متعلق به روکش چرم خودرو و چه مقدار برای سیستم صوتی آن است. باید بدانید که این مساله با کاهش فشار ذهنی خریدار، احتمال خرید را افزایش می‌دهد.

۲- کاهش هزینه ارسال به ازای هر محصول

همه می‌دانیم که در زمان خرید آنلاین یک محصول، باید مبلغی هم برای ارسال آن پرداخته شود. در صورتی که محصول خریداری شده ارزان و کم قیمت باشد کسی که هزینه ارسال را می‌پردازد متحمل ضرر می‌شود. زیرا در برخی موارد هزینه ارسال از مبلغ خود محصول بیش‌تر است. با فروش محصولات به شکل باندل می‌توانید علاوه بر فروش محصولات بیشتر، هزینه بسته بندی و ارسال را کاهش دهید.

چگونه باندل تخفیف‌داری بسازیم که فروش‌مان را افزایش دهد؟

یکی از روش‌های پیشنهادی، اشاره به ارزش اصلی باندل و سودی است که به دلیل تخفیف نصیب مشتریان می‌شود. می‌توانید بر مزایای خرید محصولات به شکل باندل تاکید کنید. برای مثال به این مساله اشاره کنید که مشتریان با خرید محصولات به صورت پکیج در زمان صرفه جویی می‌کنند و سریع‌تر و ساده‌تر کالاهای مورد نیازشان را تهیه می‌کنند.

برای ساخت یک باندل تخفیف‌دار کارآمد باید از ترکیب محصولاتی استفاده کنید که برای مشتریان جذاب باشد و تمایل آن‌ها را برای خرید افزایش دهد. می‌توانید محصولاتی را که فروش کمتری دارند در ایام مختلف سال و در مناسبت‌ها به صورت باندل تخفیف‌دار ارائه کنید و یا آن‌ها را به همراه محصولات پر فروش باندل کنید و از این طریق فروش‌تان را افزایش دهید.

همیشه به یاد داشته باشید که باندل شما باید با توجه به موقعیت و براساس نیازهای مشتریان در آن ایام از سال آماده شود. برای مثال یلدا یکی از بهترین مناسبت‌های سال برای ارائه‌ی باندل تخفیف‌دار محصولات است. در این ایام از سال تعداد کمپین‌های دیجیتال و همچنین فروش ویژه‌ی فروشگاه‌های آنلاین به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و در نتیجه فرصت خوبی است که با ارائه محصولات به شکل باندل فروش بیشتری داشته باشید.

چند نکته مهم در مورد طراحی باندل تخفیف‌دار

در بعضی موارد می‌توانید به جای ارائه‌ی بسته‌های از پیش‌ ساخته شده، مشتریان را ترغیب به انتخاب لوازم جانبی برای بسته‌های پایه کنید و از این طریق مقدار متوسط سفارش را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر شما چند لوازم آرایشی را در یک باندل قرار داده‌اید، می‌توانید به خریداران اجازه دهید که در صورت نیاز چند محصول دیگر نیز به این باندل اضافه کنند. علاوه بر این استفاده از یک لندینگ پیج‌ هدفمند برای باندل و پکیج محصولات دارای تخفیف می‌تواند فروش شما را افزایش دهد.

فراموش نکنید که  می‌توانید برای هر کدام از باندل‌ها یک لندینگ پیج بسازید. یک لندینگ پیج کارآمد و موفق باید بخش‌هایی همچون عنوان، تصویر، توضیحات و دکمه Call To Action داشته باشد. علاوه بر این ضروری است که احساس نیاز به آن محصولات و ضرورت تهیه‌ی آن‌ها را به مشتریان القا کنید. می‌توانید به ارزش و مزیت خاص بسته‌ی پیشنهادی‌تان اشاره کنید تا انگیزه‌ی آن‌ها را برای خرید افزایش دهید.

در نهایت به یاد داشته باشید که نباید به همراه یک محصول گران قیمت، یک محصول ارزان و بی‌اهمیت ارائه کنید. اگر محصولات را به درستی دسته بندی نکنید مشتریان متوجه اهمیت و ارزش باندل شما نمی‌شوند و حتی ممکن است کالای با کیفیت و گران قیمت شما در نگاه آن‌ها بی‌ارزش جلوه کند.

ارائه‌ی محصولات به شکل باندل‌ها‌ی تخفیف‌دار یک معامله دو سر سود است که هم فروشنده و هم خریدار از آن نفع می‌برند. با این حال برای اینکه در شلوغی بازار صدای شما به گوش مشتریان‌تان برسد، باید محصولات‌تان را به شکل هدفمند، با توجه به نیاز مخاطبان و از طریق یک لندینگ پیج مناسب به آن‌ها معرفی کنید.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

صبا عرب

برای افزایش نرخ تبدیل از طریق لندینگ پیج، هر قسمت از آن باید با دقت و توجه زیاد ساخته شود. یک روش مفید برای ساخت لندینگ پیج موفق، بررسی نقاط قوت و ضعف سایر لندینگ‌پیج‌هاست. از آنجا که هر ساله تعداد ب...

صبا عرب

برای ساخت لندینگ پیج موفق توجه به جزئیات آن بسیار حیاتی است. چون با افزایش نرخ تبدیل، بازدهی تلاش تبلیغاتی شما را چند برابر می‌کند و از آن مهمتر، نشان‌دهنده‌ی احترام به مخاطب شماست. در این مقاله قصد ...

تحریریه لندیک

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌‌ای است که به طور خاص، با تمرکز روی یک هدف مارکتینگی و برای یک کمپین بازاریابی طراحی می‌شود. این صفحه‌ که از سایت اصلی کسب و کار مجزا است، مخاطب را روی یک موضوع متمرکز م...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر