چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج ما پایین است؟ ۲ دلیل بسیار مهم

چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج ما پایین است؟ ۲ دلیل بسیار مهم

با رعایت این ۲ نکته‌ی بسیار ساده اما مهم نرخ تبدیل لندینگ پیج و کمپین تبلیغات آنلاین خودتان را چند برابر بهتر کنید.

وجود لینک‌های زیاد

شاید فکر کنیم هر چقدر لینک‌ها و دسترسی‌ها بیشتر باشد شانس بیشتری برای کلیک روی لینک‌ها فراهم کرده‌ایم. یا حتی ممکن است فکر کنیم لینک‌های بیشتر یعنی مخاطب‌مان هر سوالی داشته باشد به آن پاسخ داده‌ایم، اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد؛ یعنی کاهش نرخ تبدیل و تعداد کلیک یا جذب مشتری.

لندینگ پیج (صفحه فرود) باید یک صفحه بن‌بست با تنها یک لینک به بیرون باشد. لندینگ پیج یعنی صفحه‌ای با تمرکز فوق‌العاده روی هدف کمپین‌مان. کاربر را با پیامی مشخص به لندینگ پیج هدایت می‌کنیم و در آنجا دلایل استفاده از محصول یا خدمات‌مان را ارائه می‌کنیم و بدون هیچ حرف اضافی از او می‌خواهیم روی دکمه فراخوان یا Call to Action ما کلیک کند.

پس همین حالا هر چه لینک اضافی در لندینگ پیج‌تان دارید حذف کنید. حتی لینک به شبکه‌های اجتماعی‌تان!

سرعت بارگذاری پایین

ترافیک کمپین‌تان را به یک احتمالا سایت وردپرسی* روی یک هاست اشتراکی هدایت می‌کنید؟ ابدا هوشمندانه نیست! سرعت بارگذاری لندینگ پیج بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید اهمیت دارد. برایتان در ادامه شرح می‌دهم چرا:

  • ۴۷ درصد کاربران انتظار دارند لندینگ پیج در کمتر از ۲ ثانیه بارگذاری شود.
  • ۶۴ درصد کاربران موبایل انتظار دارند لندینگ پیج در کمتر از ۴ ثانیه بارگذاری شود.
  • هر ثانیه بارگذاری کندتر لندینگ پیج باعث کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل ConversionRate می‌شود.
  • ۷۹ درصد کاربرانی که با مشکل فنی و سرعت پایین لندینگ پیج مواجه می‌شوند تمایل کمتری به خرید از آن وب سایت دارند.

برای جزییات بیشتر می‌توانید به این مقاله skilled.co یا وبلاگ hubspot و یا این مقاله در cloudflare مراجعه کنید.

حالا برای اینکه عمق ماجرا را برای‌تان بیشتر باز کنم یک مثال عددی دیگر می‌زنم:
مثلا شرایطی را در نظر بگیرید که بودجه کمپین‌تان ۵۰ میلیون تومان و نرخ تبدیل‌تان ۱ درصد باشد. برای اینکه دو برابر نتیجه بگیرید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

  • بودجه کمپین را ۲ برابر کنید یعنی ۱۰۰ میلیون تومان
  • نرخ تبدیل‌تان را با رعایت چند نکته ساده فقط یک درصد افزایش دهید

انتخاب شما کدام است؟

* ما خودمان وردپرس را دوست داریم و همین وبلاگ لندیک با وردپرس ساخته شده است. به نظر ما سرعت بارگذاری صفحات وردپرس ناگزیر به علت زیرساخت فنی‌اش برای ساخت لندینگ پیج مناسب نیست.

مسعود گروسیان در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

نرگس قدیرلی

دکمه فراخوان یا Call to action یک دکمه و یا متن لینک شده‌ای در صفحه وب‌سایت است، که از مخاطب دعوت می‌کند تا  بر روی دکمه یا لینک کلیک کند. Call to action باید یک دکمه بزرگ و واضح باشد تا تو...

نیما عمرانی

بعد از اینکه لندینگ پیج خود را در سرویس لندیک آماده کردید، باید آن را به یک دامنه یا زیردامنه متصل و سپس منتشر کنید. اتصال دامنه/زیردامنه در دو بخش انجام می‌شود: ۱. تغییر رکوردهای DNS برای دامنه/ز...

نرگس قدیرلی

مناسبت‌هایی مانند ولنتاین و یا روز مادر فرصت خوبی برای رونق کسب و کارها و افزایش فروش محصولات و خدمات آن‌هاست؛ اگر هوشمندانه و آگاهانه برای کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنید می‌توانید بهتر دیده شوید و در...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر