۵ نکته کلیدی برای طراحی لندینگ پیج دانلود اپلیکیشن

۵ نکته کلیدی برای طراحی لندینگ پیج دانلود اپلیکیشن

یکی از را‌ه‌های معرفی و افزایش دانلود اپلیکیشن ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود است. یک لندینگ پیج کارآمد که با دقت و مهارت طراحی شده باشد، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش دانلود اپ دارد. در همین راستا در این مطلب به ۵ نکته کلیدی که در طراحی لندینگ پیج اپلیکیشن باید به آن‌ها توجه کرد، اشاره می‌کنیم:

۱- یک عنوان مناسب انتخاب کنید:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما در جلب توجه مخاطب و برانگیخته شدن حس کنجکاوی او کمک می‌کند، انتخاب یک عنوان یا اسلوگان مناسب است. اسلوگان شما باید کوتاه و در عین‌حال کامل باشد. این اسلوگان باید به ویژگی‌ و مزیت خاص اپ شما اشاره کند. کاربران برای دانلود یک اپلیکیشن به دلیل یا بهانه نیاز دارند؛ اشاره به ویژگی منحصر به فرد اپ می‌تواند همان دلیل قانع کننده برای کلیک بر روی دکمه دانلود باشد. عنوان موفق و مناسب عنوانی است که با ارائه یک مزیت به مخاطب دلیلی برای دانلود اپ بدهد.

۲- به کیفیت و حجم محتوای صفحه فرودتان توجه داشته باشید:

فراموش نکنید که محتوای لندینگ پیج اپلیکیشن شما نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. مخاطبان صفحه نیازی به مطالعه‌ی حجم زیادی از اطلاعات ندارند. بنابراین صرفا به ارائه‌ی اطلاعات مهمی که آن‌ها را به دانلود اپ تشویق می‌کند بسنده کنید. علاوه بر این حتما به فونت کلمات و کوچک و بزرگ بودن آن‌ها در هر بخش توجه کنید.

۳- در لندینگ پیج‌تان از کلمات کلیدی استفاده کنید:

در صفحه فرودتان از کلمات کلیدی‌ای استفاده کنید که کاربران در جستجو برای یافتن اپلیکیشن شما یا سایر اپ‌های مشابه از آن‌ها استفاده می‌کنند. می توانید از Google Keyword Planner برای انتخاب کلمات کلیدی و از Google Analytics برای بررسی ترافیک‌تان استفاده کنید.

۴- از اهمیت تصویر و ویدئو غافل نشوید:

در کنار استفاده از یک ویدئوی مرتبط با اپلیکیشن مانند توضیح نحوه‌ی کار و یا مزایای آن، می‌توانید تصاویری از صفحات مختلف اپ را در لندینگ پیج‌تان قرار دهید. این موارد جذابیت صفحه شما را بیشتر می کند.

۵- لینک دانلود اپلیکیشن را فراموش نکنید:

هدف اصلی شما افزایش دانلود اپلیکیشن است بنابراین باید در صفحه فرودتان دکمه‌هایی با لینک دانلود اپ در نظر بگیرید. فراموش نکنید که طراحی دکمه‌ دانلود باید واضح و مشخص باشد؛ به طوری‌ که کاربر فورا در اولین برخورد با صفحه آن را ببیند. یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که لینک‌های دانلود نسخه  اندروید و ios باید از هم مجزا باشد.

کلام آخر:

هنگام طراحی صفحه فرودتان به اینکه مخاطب شما چه کسی است فکر کنید. از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانید برای مخاطب جذاب باشید. علاوه بر این به لحن خود و صدای برندتان توجه کنید. مخاطبان از نحوه گفتگو و تعامل شما با آن‌ها به یک شناخت و درک کلی از برند‌تان می‌رسند. صدای برند شما باید یک شخصیت با اعتماد بنفس، توانا،‌ مطمئن به مسیر و در عین حال معتبر و قابل اعتماد داشته باشد. 

علاوه بر این می‌توانید به مرور زمان با ارتقا اپلیکیشن و افزایش امکانات آن صفحه فرودتان را هم آپدیت کنید. برای مثال با گذشت زمان و افزایش کاربران اپ، می‌توانید در لندینگ پیج‌تان بخشی برای ارائه‌ی نظرات مثبت کاربران‌ قدیمی‌تر در نظر بگیرید. علاوه بر این می‌توانید به تعداد دانلود و تعداد کاربران اپ‌تان اشاره کنید. حتی می توانید برای کسب اعتماد کاربران، تیم‌ تولیدکننده‌ی اپ را هم در صفحه فرودتان معرفی کنید.

ممکن است در ابتدا رعایت همه نکات ذکر شده در بالا،‌ مشکل به نظر برسد اما خوب است بدانید که همین حالا با ثبت نام در لندیک می‌توانید از قالب‌ها و بلاک‌های آماده در پنل آن استفاده کنید و به سادگی لندینگ‌ پیج دانلود اپلیکیشن بسازید. اگر سوالی در زمینه ساخت و طراحی لندینگ پیج دارید می‌توانید از تیم پشتیبانی ما کمک بگیرید و یا سفارش ساخت لندینگ پیج‌تان را از طریق تماس با کارشناسان ما ثبت کنید.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

مسعود گروسیان

با رعایت این ۲ نکته‌ی بسیار ساده اما مهم نرخ تبدیل لندینگ پیج و کمپین تبلیغات آنلاین خودتان را چند برابر بهتر کنید. وجود لینک‌های زیاد شاید فکر کنیم هر چقدر لینک‌ها و دسترسی‌ها بیشتر باشد شانس ...

صبا عرب

یکی از مهم‌ترین روش‌های بالا بردن رتبه‌ی سایت، داشتن علم سئو و به کار بردن اصول آن در صفحه است. در مطالب گذشته در مورد اهمیت سئو در ساخت لندینگ پیج صحبت کردیم. فراموش نکنید که برای رسیدن به هدف اصلی ...

صبا عرب

در مطالب گذشته، نکات ضروری برای ساخت لندینگ پیج اپلیکیشن را ذکر کردیم. در این مطلب تصمیم گرفتیم با بررسی ۳ نمونه لندینگ پیج‌ اپلیکیشن‌ ایرانی این نکات را به شکل عملی با جزئیات بیشتر به شما نشان دهیم ...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر