بررسی ۳ لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی

بررسی ۳ لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی

در مطالب گذشته، نکات ضروری برای ساخت لندینگ پیج اپلیکیشن را ذکر کردیم. در این مطلب تصمیم گرفتیم با بررسی ۳ نمونه لندینگ پیج‌ اپلیکیشن‌ ایرانی این نکات را به شکل عملی با جزئیات بیشتر به شما نشان دهیم تا اگر قصد دارید لندینگ پیج اپلیکیشن بسازید با دقت به جزئیات این نمونه‌ها، صفحه‌ای بهینه‌سازی شده بسازید و دانلود بیشتری بگیرید.

دیجی‌پی

نخستین لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی‌ لندینگ پیج دانلود اپلیکیشن دیجی‌پی است. دیجی‌پی اپلیکیشنی است که در حوزه‌ی پرداخت الکترونیک به ویژه پرداخت از طریق موبایل، تجربه‌ی جدیدی از پرداخت را برای کاربران به وجود آورده است.

لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی دیجی‌‌پی

با نگاهی به صفحه لندینگ پیج دانلود این اپلیکیشن، به نتایج زیر رسیدیم:

نقاط قوت این صفحه:

  • صفحه خیلی نرم و روان ریسپانسیو است.
  • سرعت انتقال مفهوم و میزان تاثیرگذاری تصویر از توضیح نوشتاری بیشتر است. در صفحه لندینگ پیج اپلیکیشن دیجی‌پی نیز به جای توضیح در مورد اپلیکیشن، تنها با یک تصویر گویا کارکرد پرداخت قبوض این اپ را به خوبی به کاربر نشان داده است تا با دیدن آن بداند این اپ چه کمکی به او می‌کند. 
  • توضیح زیر عنوان «تا ۱۰٪ هدیه نقدی پرداخت قبض و خرید شارژ» کاربر را به دانلود تشویق کند.
  • دانلود اپ از طریق ۴ دکمه فراخوان مختلف به کاربر ارائه شده و او می‌تواند با انتخاب هر یک از آن‌ها بسته به نوع دستگاه خود، به سادگی اپلیکیشن را دانلود کند.
  • سادگی صفحه توجه کاربر را تنها به دکمه‌های فراخوان دانلود اپلیکیشن، که در واقع هدف اصلی لندینگ پیج است، جلب می‌کند.

نکته‌ی منفی صفحه:

  • حجم ۳.۱۰MB صفحه برای یک لندینگ پیج زیاد است. سرعت لود طولانی (۱۸.۴ ثانیه‌ای) آن، هم کاربر را خسته می‌کند و هم میزان Bounce rate را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

ـ اندازه‌ی تصویر اصلی صفحه نیز ۲۰۴۲×۳۵۰۰ است که باید به سایز ۴۶۴×۷۹۵ تغییر کند تا حجم آن ۲.۱MiB کمتر شود. این تغییر می‌تواند به میزان چشمگیری سرعت لود شدن صفحه را افزایش دهد.

همراه من

دومین لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی لندینگ پیج اپلیکیشن همراه من است. همراه من اپلیکیشن مشترکین همراه‌ اول است که از طریق آن می‌توانند به صورت آنلاین از خدمات مختلف همراه اول بهره‌مند شوند.

لندینگ پیج اپلیکیشن همراه من

در ادامه ویژگی‌های این لندینگ پیج را بررسی خواهیم کرد:

نقاط قوت این صفحه:

  • با باز کردن صفحه، المان‌های متحرک (موبایل) توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند. به ویژه آن که نشان دادن تصویر اپلیکیشن در صفحه موبایل، کاربر را با محیط داخلی این اپ بیشتر آشنا می‌کند.
  • در زیر عنوان، کاربرد اپلیکیشن به کاربر گفته شده و بلافاصله در ادامه روش‌های دریافت آن به شیوه‌های مختلف با استفاده از چند دکمه فراخوان، در دسترس کاربر قرار داده شده است. این دکمه‌های فراخوان مجددا در انتهای صفحه نیز دانلود اپلیکیشن را به کاربر یادآوری می‌کنند.
  • صفحه دارای ۵ بخش است که کاربر می‌تواند هم با اسکرول کردن صفحه و هم با انتخاب ۵ دایره‌ی کوچک نویگیشن‌بار در سمت راست صفحه به بخش‌های مختلف سریع‌تر دسترسی داشته باشد.
  • بخش دوم صفحه ویژگی‌های اپلیکیشن به کاربر معرفی شده تا با قابلیت‌های آن آشنا شود.
  • در بخش سوم محیط برنامه با نشان دادن تصاویر مختلف به کاربر ارائه شده است.در بخش چهارم 3 امکان اصلی اپلیکیشن به کاربر نشان داده شده تا بداند با دانلود اپ چه استفاده‌هایی از آن می‌تواند بکند.
  • بعد از شناخت ویژگی‌ها و امکانات اپلیکیشن، در بخش آخر، مجددا دانلود اپلیکیشن از طریق دکمه‌ فراخوان‌های مختلف به کاربر پیشنهاد داده شده است.

مواردی که به نظر می‌رسد نیاز به A/‌B تست دارد:

  • قابل کلیک بودن عنوان «همراه من» در ابتدای صفحه کاربر را به صفحه‌ی اصلی همراه اول انتقال می‌دهد و از صفحه‌ی لندینگ پیج خارج می‌کند.
  • به نظر می‌رسد تعداد تصاویر در بخش سوم صفحه (تصاویر محیط برنامه) بیش از حد بوده و می‌تواند کاربر را خسته کند. به ویژه آن که تعدادی از این تصاویر مجددا در بخش بعدی به کاربر نشان داده شده و تکراری است.

ـ کم کردن تصاویر تکراری و بی‌مورد، می‌تواند حجم صفحه را کمتر کرده و در نتیجه سرعت لود شدن صفحه را بیشتر کند.

  • حجم صفحه ۲.۴۸MB و سرعت لود آن ۴.۳ ثانیه است. اگر چه این مقدارها مناسب به نظر می‌رسند اما می‌توان با رعایت برخی نکات زمان لود شدن آن را بهبود بخشید و افزایش داد:

ـ حجم تصاویر بخش سوم حداقل به میزان ۱/۳۲ کمتر شود؛ به عنوان مثال حجم تصویری که صفحه‌ی وارد کردن مشخصات برای ثبت‌نام یا ورود به اپلیکیشن را نشان می‌دهد، ۲۵۶۰× ۱۴۴۰ است که می‌توان آن را به ۴۵۲×۲۵۴ تغییر داد تا حجم آن ۴۹۸.۵KiB کمتر شود. با کم کردن حجم هر تصویر می‌توان تاثیر چشمگیر آن در افزایش سرعت لود شدن صفحه را مشاهده کرد.

فیدیبو

آخرین لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی لندینگ پیج اپلیکیشن فیدیبو است. اپلیکیشن فیدیبو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید همه وقت و همه جا مطالعه کنید.

لندینگ پیج دانلود اپلیکیشن فیدیبو

صفحه‌ی لندینگ پیج دانلود اپلیکیشن فیدیبو را بررسی کردیم و به نتایج زیر رسیدیم:

ویژگی‌های خوب لندینگ پیج اپلیکیشن فیدیبو:

  • صفحه ساده و کوتاه بوده و Call To Action آن مشخص است: دانلود اپلیکیشن فیدیبو برای اندروید، ویندوز و iOS.
  • دانلود اپلیکیشن برای اندروید (به دو روش)، ویندوز و iOS به شکل جداگانه با تصویر مربوط به خود نمایش داده شده است تا کاربر بتواند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
  • با کلیک روی باتن دانلود فیدیبو برای iOS در زیر تصویر، صفحه‌ای باز می‌شود که با توضیحات کامل درباره‌ی روش دانلود اپلیکیشن برای iOS کاربر را راهنمایی می‌کند.
راهنمایی دانلود اپلیکیشن فیدیبو برای iOS

مواردی که نیاز به A/B تست دارد:

  • قابل کلیک بودن لوگوی فیدیبو در عنوان صفحه تعدادی از بینندگان را از صفحه‌ی لندینگ پیج خارج کرده و به صفحه‌ی اصلی فیدیبو منتقل می‌کند. این عمل می‌تواند تعداد نصب اپلیکیشن را کم کند.
  •  با توجه به ساده و مختصر بودن صفحه و با توجه به این که قابل کلیک بودن باتن‌های زیر تصاویر می‌توانند دیده نشوند و عملی از کاربر دریافت نکنند، می‌توان آن‌ها را حذف کرد و دکمه‌ فراخوان‌ها را زیر تصویر مربوط به خود قرار داد.
  • به نظر می‌رسد لینک دکمه فراخوان «اپلیکیشن iOS» کاربر را به اشتباه صفحه‌ی اصلی فیدیبو منتقل می‌کند. اما باتن «دانلود فیدیبو برای iOS» لینک دانلود دارد که با فیلترشکن می‌توان آن را دریافت کرد.
دانلود فیدیبو برای iOS

ـ با توجه به این که دکمه فراخوان «اپلیکیشن iOS» لینک دانلود ندارد، وجود آن تنها کاربر را گمراه می‌کند.

  •  وجود سوشال مدیاها در فوتر صفحه می‌تواند کاربر را از صفحه لندینگ پیج اپلیکیشن خارج کرده و در نتیجه از هدف اصلی آن دور کند.

با الگو گرفتن از این ۳ نمونه لندینگ پیج اپلیکیشن ایرانی می‌توانید همین حالا ساخت لندینگ پیج اپلیکیشن در لندیک را شروع کنید. با استفاده از امکانات و قابلیت‌های این ابزار، لندینگ پیج اپلیکیشن خود را طراحی کنید و دانلود بیشتری بگیرید.

صبا عرب در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

دکمه فراخوان یا Call to action یک دکمه و یا متن لینک شده‌ای در صفحه وب‌سایت است، که از مخاطب دعوت می‌کند تا  بر روی دکمه یا لینک کلیک کند. Call to action باید یک دکمه بزرگ و واضح باشد تا تو...

صبا عرب

سئو یا Search Engine Optimization به معنی بهينه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است و به مجموعه‌ای از اصول و نکاتی گفته می‌شود که با رعایت آن‌ها سایت شما جایگاه و رتبه بهتری در موتورهای جستجو مخصوصا...

تحریریه لندیک

لندینگ پیج با هدف سئو صفحه فرودی است که با رعایت اصول سئو بهینه‌سازی شده است. زمانی‌که لندینگ پیج‌ خود را مطابق اصول و دستورالعمل‌های سئو طراحی می‌کنید، موتورهای جستجو هدف صفحه فرود شما را بهتر شناسا...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر