بررسی نقاط قوت و ضعف ۲ لندینگ پیج رویداد مهم بازاریابی دیجیتال

بررسی نقاط قوت و ضعف ۲ لندینگ پیج رویداد مهم بازاریابی دیجیتال

روش‌های مختلفی برای معرفی یک رویداد و جذب شرکت کنندگان بیشتر وجود دارد. یکی از روش‌های ساده که می‌توانید از طریق آن بیشترین میزان نرخ تبدیل را داشته باشید، ساخت لندینگ پیج رویداد است. در این مطلب قصد داریم 2 نمونه لندینگ پیج‌ رویداد بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کنیم و نکات مربوط به هر یک را نشان دهیم تا به شما کمک کند لندینگ پیج رویداد خود را بهینه‌سازی شده بسازید.

DMtalk

DMtalk رویداد تخصصی بازاریابی دیجیتال است که مخاطبان آن متخصصان حوزه بازاریابی دیجیتال از جمله مدیران و کارشناسان بازاریابی دیجیتال، بنیان‌گذاران آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و ادنتورک‌ها هستند. مباحث این رویداد بر اساس چالش‌هایی است که این روزها دیجیتال مارکترها با آن رو‌به‌رو هستند.

از آنجا که تاریخ برگزاری این همایش به پایان رسیده است، کاربر با مشاهده‌ی این صفحه می‌تواند با به دست آوردن اطلاعات کامل درباره‌ی آن، ویدیوی رویداد را خریداری کند. با هم ویژگی‌های این صفحه را ببینیم:

  • در هدر صفحه لوگوی «DMTalk» و گزینه‌ی «صفحه اصلی» قابل کلیک هستند و مجددا کاربر را به صفحه لندینگ پیج آن هدایت می‌کند. کاربر با هاور کردن موس روی گزینه‌ی «رویداد ششم» که در واقع موضوع اصلی صفحه است، دو گزینه‌ی «گزارش رویداد» و «معرفی رویداد» را مشاهده می‌کند که با کلیک روی هر یک از آن‌ها می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره‌ی این همایش به دست آورد. اگرچه این صفحات کاربر را به صفحه‌ای جداگانه از صفحه‌ی لندینگ پیج منتقل می‌کنند اما عملکرد آن‌ها در راستای عملکرد صفحه لندینگ پیج بوده و کاربر را از هدف اصلی آن دور نمی‌کند. برای خرید ویدئو همایش نیز دکمه‌ای در هدر در نظر گرفته شده که توجه کاربر را جلب می‌کند. این هدر در طول صفحه همراه کاربر و در دسترس اوست تا در هر قسمت از صفحه بتواند روی قسمت‌ مورد نظر خود کلیک کند.
هدر صفحه لندینگ پیج رویداد ایرانی دی ام تاک
  • شروع صفحه با عنوانی مشخص، ذکر تاریخ و محل برگزاری رویداد آن را ساده و مختصر به کاربر معرفی می‌کند. اگرچه تاریخ برگزاری رویداد به پایان رسیده، اما کاربر از طریق دو دکمه فراخوان «گزارش رویداد» و «خرید ویدیو رویداد» می‌تواند اطلاعات کامل درباره‌ی آن به دست آورد.
عنوان دی ام تاک
  • در ادامه‌ی صفحه، بلاک ویژگی رویداد، با عناوین مشخص اطلاعات بیشتری درباره‌ی رویداد به کاربر می‌دهند و او را با مباحث همایش آشنا می‌کند.
بلاک ویژگی های رویداد
  • برای تایید اجتماعی (Social Proof) رویداد و حس اعتبار آن به کاربر،  نقل‌قول‌‌هایی از دیجیتال مارکترهای بزرگ در این صفحه قرار داده شده است.
نقل قول از افراد معروف
  • در ادامه نیز معرفی اعضای تیم این رویداد علاوه بر منتقل کردن حس اعتبار آن، به کاربر انگیزه می‌دهد که در این همایش شرکت کند و در کنار آن‌ها دیده شود. در زیر تصویر هر یک از اعضای تیم، راه‌های ارتباط با آن‌ها از طریق توییتر، اینستاگرام و لینکداین برای کاربر فراهم شده است.
اعضای تیم همایش

مواردی که به نظر می‌رسد نیاز به A/B تست دارد:

  • وجود سوشال مدیاها در فوتر صفحه می‌تواند کاربر را از صفحه‌ی اصلی لندینگ پیج دور کند. اگر هدف‌ از این صفحه ثبت‌نام در رویداد باشد، گذاشتن این لینک‌ها درست نیست. اما اگر از این صفحه به عنوان صفحه اول وب‌سایت رویداد با هدف معرفی استفاده می‌شود، وجود آن‌ها اشکالی ندارد.
فوتر صفحه

نکته‌ی منفی که می‌توان در این صفحه به آن اشاره کرد، حجم زیاد تصاویر است. با کم کردن سایز تصاویر موجود در صفحه می‌توان حجم صفحه را به میزان ۴۳۳.۵KiB کاهش داد تا سرعت لود شدن آن بیشتر شود: سایز تصاویر دیجیتال مارکترهای مطرح بسیار زیاد است. از جمله می‌توان با تغییر سایز تصویر علیجاه شهربانویی از ۲۰۴۸×۲۰۴۸ به ۱۲۰×۱۲۰، ۲۸۳.۳KiB از حجم آن را کم کرد که این مقدار بسیار در افزایش سرعت لود شدن صفحه موثر است.

روز بازاریابی دیجیتال DM Day

همایش سوم روز بازاریابی دیجیتال یا Dm Day سومین همایش روز بازاریابی دیجیتال است که به گسترش بازار دیجیتال کمک می‌کند. این رویداد بستری است برای معرفی ظرفیت‌های دیجیتال مارکتینگ به صنایع و کسب و کارهای مختلف که تلاش‌ می‌کند دغدغه‌ها، راهکارها و روش‌های مختلف را با علاقه‌مندان و فعالان این حوزه به اشتراک بگذارد. با هم به این لندینگ پیج، که صفحه‌ی اصلی وب‌سایت است، نگاهی بیندازیم و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم:

  • دکمه‌ی «ثبت‌نام در رویداد» در هدر صفحه هنگام اسکرول کردن صفحه همراه کاربر است تا هر زمان که خواست بتواند روی آن کلیک کند. این ویژگی با توجه به طولانی بودن صفحه باعث می‌شود کاربر در تمام قسمت‌های صفحه به دکمه ثبت‌نام دسترسی داشته باشد.
ثبت نام در رویداد دی ام دی
  • عنوان صفحه به طور ساده و شفاف موضوع رویداد را به همراه تاریخ و زمان برگزاری آن به کاربر معرفی کرده است. در زیر آن نیز ۲ دکمه فراخوان یکی برای ثبت‌نام در رویداد و دیگری برای راهنمایی بیشتر کاربر در مورد افتتاحیه در نظر گرفته شده است.
عنوان لندینگ پیج رویداد ایرانی دی ام دی
  • بعد از عنوان، بلاک ویژگی‌های رویداد، تعداد شرکت‌کنندگان، تعداد روزهای برگزاری، تعداد کارگاه‌ها و تعداد سخنران‌های این همایش را به کاربر نشان می‌دهد.
  • در ادامه، این همایش به صورت کامل معرفی شده تا کاربر علاوه بر آشنایی با این رویداد و هدف از تشکیل آن،  بداند که شرکت در این همایش چه کمکی می‌تواند به او بکند. قرار دادن ویدیو در زیر توضیحات نیز کاربر را با موضوع این همایش بیشتر آشنا می‌کند.
قزاز دادن ویدیو در لندینگ پیج رویداد
  • بعد از ویدیو، بخش‌های مختلف رویداد به شکل‌ جداگانه به کاربر معرفی شده و او با کلیک روی هر یک از آن‌ها می‌تواند در مورد بخش مورد نظر خود اطلاعات بیشتر کسب کرده و ثبت‌نام کند. همچنین اگر کاربر قصد شرکت در تمام کارگا‌ه‌ها را داشته باشد، می‌تواند روی بخش بلیط کامل رویداد کلیک کرده و ثبت‌نام کند.
بخش های مختلف رویداد
  • بخش زیادی از صفحه به معرفی سخنران‌های رویداد اختصاص داده شده است. نام هر یک از این افراد اعتبار رویداد را به کاربر منتقل می‌کند.
  • عناوین میزگردهای رویداد با ذکر تاریخ و حاضرین آن، جزئیات بیشتری به کاربر می‌دهد. در ادامه‌ی آن نیز کاربر می‌تواند با کلیک روی ۲ دکمه فراخوان در فروش و یا برگزاری رویداد همکاری کند.
میزگردهای همایش
  • در بخشی با عنوان زمان‌بندی کاربر می‌تواند با انتخاب روز اول، روز دوم و روز سوم همایش، عنوان کارگاه را به همراه ساعت دقیق برگزاری و سخنران آن را مشاهده کند. با انتخاب گزینه‌ی «کارگاه‌ها» نیز می‌توان جزئیات بیشتر هر کارگاه را به همراه دکمه‌ی خرید در کنار آن مشاهده کرد.
زمانبندی رویداد

این لندینگ پیج به عنوان صفحه‌ی اصلی سایت طراحی شده و کاربرانی که مستقیم روی آدرس dmday کلیک می‌کنند یا از جستجوی گوگل وارد این صفحه می‌شوند، می‌توانند اطلاعات کاملی از آن کسب کنند. اما اگر این تیم بخواهد برای ثبت‌نام کاربران در رویداد خود از این صفحه استفاده کند، پیشنهادهایی برایشان داریم:

  • دو قسمت مختلف در صفحه برای معرفی و خرید بلیط بخش‌های مختلف رویداد در نظر گرفته شده است. بهتر بود تنها یک بخش صفحه با دکمه‌ی فراخوان مشخص خرید بلیط، به این قسمت اختصاص داده می‌شد تا هم طول صفحه کوتاه‌تر شود و هم کاربر تنها در یک بخش مشخص بتواند بلیط مورد نظر خود را تهیه کند.
  • در انتهای صفحه بخشی به فرم درخواست غرفه و کانتر اختصاص داده شده است که افراد می‌توانند با پر کردن آن برای اجاره غرفه در همایش ثبت‌نام کنند. می‌توان برای این بخش صفحه‌ای جداگانه در نظر گرفت تا هم کاربر دسترسی بهتری به آن داشته باشد و هم این صفحه کوتاه‌تر شود.
رزرو غرفه در لندینگ پیج رویداد ایرانی

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای هدایت ترافیک کاربران از کانال‌های مختلف بازاریابی چند لندینگ‌پیج با اولویت‌های مختلف داشته باشید و خیلی سریع و ساده کاربران رو به عمل دلخواه هدایت کنید.

 نکته‌ی منفی که در این صفحه، بزرگ بودن سایز تصاویر موجود در صفحه است. با کم کردن سایز آن‌ها می‌توان ۴.۱MiB از حجم کل صفحه را کم کرد. این مقدار یعنی نصف حجم فعلی صفحه که می‌تواند به طور چشمگیری سرعت لود شدن صفحه را بالا ببرد. به عنوان نمونه، سایز تصویر یکی از بخش‌های رویداد به نام «مد» ۱۰۰۰×۱۵۰۱ است که با تغییر آن به ۱۳۵×۱۶۹ می‌توان ۴۲۶.۴KiB از حجم آن کم کرد.

اگر قصد ساخت لندینگ پیج رویداد را دارید، می‌توانید با استفاده از نکات بررسی شده در این ۲ لندینگ پیج‌ رویداد و به کمک لندیک لندینگ پیج رویداد خود را طراحی کنید. اگر در هر مرحله از ساخت صفحه فرود خود سوالی داشتید می‌توانید با تیم ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند.

صبا عرب در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

صبا عرب

سئو یا Search Engine Optimization به معنی بهينه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است و به مجموعه‌ای از اصول و نکاتی گفته می‌شود که با رعایت آن‌ها سایت شما جایگاه و رتبه بهتری در موتورهای جستجو مخصوصا...

صبا عرب

یکی از مهم‌ترین روش‌های بالا بردن رتبه‌ی سایت، داشتن علم سئو و به کار بردن اصول آن در صفحه است. در مطالب گذشته در مورد اهمیت سئو در ساخت لندینگ پیج صحبت کردیم. فراموش نکنید که برای رسیدن به هدف اصلی ...

مسعود گروسیان

وقتی حرف از سئوی لندینگ پیج به میان می‌آید پیش از هر چیز باید ببینیم مدت زمان بالا بودن صفحه فرود چقدر است. ما در اینجا فعلا لندینگ پیج را به دو نوع کوتاه مدت و دائمی تقسیم می‌کنیم:۱. لندینگ پیج کوتا...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر