چرا برای تبلیغ در اینستاگرام به لندینگ پیج نیاز داریم؟

چرا برای تبلیغ در اینستاگرام به لندینگ پیج نیاز داریم؟

حتما بارها در اینستاگرام و اغلب در صفحه اینفلوئنسرها با آن دسته از استوری‌ها مواجه شده‌اید که از شما می‌خواهند تا با لمس صفحه و بالا کشیدن استوری از یک سایت یا فروشگاه آنلاین دیدن کنید. یکی از روش‌های رایج تبلیغات آنلاین که بسیاری از برند‌ها و کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، تبلیغ در استوری اینستاگرام است. افرادی که بالای ۱۰۰۰۰ فالوئر یا دنبال کننده دارند می‌توانند در استوری خود لینکی قرار دهند که بعد از پست کردن استوری، کاربران با بالا کشیدن آن به سایت مورد نظر منتقل شوند. 

چگونه از این نوع تبلیغات نتیجه خوبی بگیریم؟

استفاده از این نوع تبلیغ می‌تواند به افزایش بازدید و فروش بیشتر کمک کند اما گاهی اوقات علی‌رغم تولید محتوای جذاب و با کیفیت برای این دسته از استوری‌ها و با وجود تعداد بالای فالوئر آن صفحه اینستاگرام، نتیجه مناسبی از این تبلیغ به دست نمی‌آید؛ به عبارت دیگر ترغیب کاربران به دیدن لینک و افزایش تعداد بازدیدهای سایت مورد نظر از این طریق یک شرط لازم است اما برای موفقیت در این نوع تبلیغات کافی نیست.

یکی از اشتباهات رایج این است که معمولا از طریق لینک استوری، کاربران به یکی از صفحات سایت یا فروشگاه آنلاین هدایت می‌‌شوند. این مساله باعث بروز چند مشکل می‌شود. اولا صفحات سایت برای کمپین‌های تبلیغاتی کاملا بهینه نیستند. به عبارت دیگر در این صفحات تعداد زیادی لینک برای دسترسی به سایر صفحات سایت وجود دارد و همین موضوع بررسی موفقیت یا عدم موفقیت کمپین را دشوار می‌سازد. زیرا در صورت عدم موفقیت کمپین، مشخص نیست که آیا کمپین جذاب نبوده و درست برگزار نشده است یا لینک‌ها و دسترسی‌های اضافی سایت باعث شده مخاطبان کمپین را فراموش کنند و از صفحه خارج شوند؟ 

مشکل دوم، بهینه نبودن سرعت بارگذاری اکثر وب‌سایت‌ها است. این مساله تا اندازه‌ای طبیعی است زیرا تهیه سرورهای پرقدرت و بهینه‌شده برای بیشتر کسب‌وکارها پرهزینه است و آن‌ها معمولا به هاست‌های اشتراکی قناعت می‌کنند. در نتیجه حتی بخش مهمی از کاربرانی که استوری را به بالا کشیده‌اند، قبل از مشاهده صفحه آن را به خاطر طولانی شدن زمان لود، می‌بندند.

اما راه حل چیست؟ کاربران باید به چه صفحه‌ای منتقل شوند که موجب افزایش نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش فروش شود؟

لینک لندینگ پیج خود را در استوری اینستاگرام قرار دهید:

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل بالایی داشته باشید و کاربران به صورت هدفمند با کسب و کار و محصول شما آشنا شوند و در نهایت خرید کنند، باید از لندینگ پیج استفاده کنید. در همین راستا قبل از تبلیغ در استوری اینستاگرام بهتر است یک لندینگ پیج یا صفحه فرود طراحی کنید تا به جای انتقال کاربران به سایت‌تان آن‌ها را به لندینگ پیج خود منتقل کنید.

یک مزیت مهم لندینگ پیج بالا بودن سرعت لود آن است که میزان Bounce Rate صفحه را کاهش می‌دهد. تفاوت این صفحه با صفحه‌ای از سایت این است که در یک سایت، تعداد قابل توجهی لینک خارجی وجود دارد و کاربر با ورود به آن ممکن است روی هر‌ کدام از لینک‌ها کلیک کند و از صفحه مدنظرتان خارج شود، اما در لندینگ پیج هیچ لینک اضافی وجود ندارد و تنها یک فراخوان عمل یا Call To Action در نظر گرفته شده است که کاربران با کلیک روی آن، کار مورد نظر شما را انجام می‌دهند و در نتیجه هدف تبلیغات‌تان محقق می‌شود.

چگونه لندینگ پیج بسازیم؟

صفحه فرود را با تمرکز روی محصول یا خدمت مورد نظرتان طراحی کنید و با بیان ویژگی‌ها و مزایای آن کاربر را به خرید ترغیب کنید. اگر فروشنده طلا، لباس، لوازم آرایشی و غیره هستید می‌توانید برای فروش ویژه‌ای که در نظر گرفته‌اید یک لندینگ پیج بسازید،‌ تصاویر محصول خود را در آن قرار دهید و در نهایت برای فراخوان عمل صفحه، امکان سفارش محصول از طریق سایت خود یا فروشگاه آنلاین مورد نظرتان را فراهم کنید. علاوه بر این اگر فروشگاه آنلاین ندارید، می‌توانید از یک فرم در صفحه فرودتان استفاده کنید و از کاربران بخواهید که با وارد کردن شماره تماس خود به شما این امکان را بدهند تا برای ثبت سفارش با آن‌ها تماس بگیرید.

حتی ممکن است در حال برگزاری یک رویداد باشید، در این‌صورت بهتر است به جای انتقال کاربران به صفحه اصلی سایت خود،‌ یک لندینگ پیج بسازید و در آن رویداد خود را معرفی کنید،‌ مهمانان برنامه و تصویری از رویدادهای قبلی خود را قرار دهید و از یک Call To Action برای ثبت نام در رویداد استفاده کنید و در نهایت لینک صفحه فرودتان را در استوری قرار دهید. 

نوبت شماست:

برای طراحی لندینگ پیج حرفه‌ای خود همین حالا در لندیک ثبت‌نام کنید و به کمک قالب‌های آماده لندینگ پیج،‌ ساده و سریع صفحه فرود‌تان را بسازید؛ سرورهای قدرتمند لندیک توان پاسخگویی بازدیدهای بالا را دارند و اگر در حال برگزاری یک کمپین هستید می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید ساخت لندینگ پیج حرفه‌ای خود را به ما بسپارید و با ثبت سفارش به راحتی صاحب یک صفحه فرود شوید.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

در این مطلب می‌آموزیم که چگونه می‌توانیم یک لندینگ پیج رویداد با نرخ تبدیل بالا بسازیم. لندینگ پیج شما زمانی کارآمد است که به راحتی پیام مورد نظرتان را به کاربر منتقل کند. صفحه فرود شما نباید کاربر ر...

صبا عرب

برای افزایش نرخ تبدیل از طریق لندینگ پیج، هر قسمت از آن باید با دقت و توجه زیاد ساخته شود. یک روش مفید برای ساخت لندینگ پیج موفق، بررسی نقاط قوت و ضعف سایر لندینگ‌پیج‌هاست. از آنجا که هر ساله تعداد ب...

صبا عرب

در این مطلب تصمیم گرفتیم لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» دیجی‌کالا در یلدای ۹۸ را بررسی کنیم تا ببینیم این صفحه چه ویژگی‌هایی دارد. ابتدا به بررسی نقاط قوت لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» ...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر