ویژه پادکسترها: چطور درآمد و بازدید پادکستمان را با لندینگ پیج اسپانسری افزایش دهیم؟ + هدیه

۵۴امین قالب لندینگ پیج به پنل لندیک اضافه شد. یک لندینگ پیج اسپانسری برای پادکسترها که با کمک آن بتوانند هم درآمد خود را افزایش بدهند و هم بازدید هر اپیزود پادکست. پس با من در این مقاله کوتاه همراه باشید تا ماجرا را برایتان شرح دهم.
۱. برای هر اپیزود پادکست یک لندینگ پیج بسازید
اولین قدم این است که برای هر اپیزود پادکست یک لندینگ پیج (صفحه فرود) بسازیم. در این صفحه کاور اپیزود و نهایتا یک پاراگراف متن که توضیح میدهد مخاطب در این قسمت با چه محتوایی سروکار دارد. اما این لندینگ پیج ۲ بخش دیگر و ویژگی دیگر هم دارد که در ادامه توضیح میدهم.
۲. به اسپانسر اپیزود پادکست یک جای ویژه اختصاص دهید
حالا وقت آن است که یک جای ویژه برای اسپانسر پادکستتان در نظر بگیرید. در همین قالب لندینگ پیج هم ما این کار را برایتان انجام دادهایم. در گوشه سمت چپ محل نمایش لوگو و توضیحات موضوع فعالیت اسپانسر قرار میگیرد. یادتان باشد اینجا ابدا نباید هیچ لینکی به وبسایت یا ... اسپانسر بدهید. این لینکها را فقط در بخش کپشن اپهای پادگیر بگذارید. جلوتر در مورد چراها صحبت میکنم.
۳. دکمههای فراخوان به عمل (CTA) را به اپهای پادگیر هدایت کنید
بارها درباره مهمترین ویژگی لندینگ پیج یعنی تمرکز صحبت کردهایم. لندینگ پیج باید یک صفحه با یک هدف کاملا مشخص و تنها یک راه خروج داشته باشد. ما از قبل دکمههای CTA معروفترین اپهای پادگیر مانند کست باکس، اپل پادکستس، گوگل پادکستس، ساوند کلود، اسپاتیفای، ناملیک، شنوتو را برایتان قرار دادهایم. شما فقط کافیست لینک اپیزود رو هر کدام قرار دهید.
پیشنهاد مطالعه: دکمه فراخوان به عمل یا Call To Action چیست؟
سوالات متدوال
این لندینگ پیج چطور بازدید پادکست ما را افزایش میدهد؟
الان توضیح میدهم. شما یک صفحه ساختید که در آن خبری از اپیزودهای دیگر و ... نیست. از طرفی اسپانسر شما در این صفحه به خوبی دیده میشود. بنابرین دو تا اتفاق مهم میافتد. وقتی اپیزود جدید منتشر میشود شما و اسپانسر هر دو تمام ترافیک رسانههای خود را به این صفحه هدایت میکنید. این کار برای شما جذاب است چون تنها راه خروج از صفحه، هدایت به یکی از اپهای پادگیر است. این کار برای اسپانسر شما هم جذاب است چون به طور ویژهای دیده میشود و بدون نگرانی از هدر رفت ترافیک خوشحال میشود حمایت خود را به کاربرانش اعلام کند.
پیشنهاد مطالعه: چرا نرخ تبدیل لندینگ پیج ما پایین است؟ ۲ دلیل بسیار مهم
این لندینگ پیج چطور درآمد پادکست ما را افزایش میدهد؟
به چند طریق. شما میتوانید این صفحه اختصاصی اسپانسر را در بستههای اسپانسری خود بگنجانید. مثلا ذکر نام اسپانسر در محتوای پادکست یک قیمتی دارد. وجود یا عدم وجود این صفحه هم میتواند قیمتی جداگانه داشته باشد. مثلا به اسپانسر میگویید علاوه بر محتوای پادکست، میتوانیم یک صفحه اختصاصی هم برایتان ایجاد کنیم و فلانقدر به هزینه اضافه میشود.
چرا یک لندینگ پیج جدا؟ چرا از همان صفحه اپیزود در وبسایتمان استفاده نکنیم؟
واقعیت در تعریف لندینگ پیج نهفته است. لندینگ پیج قرار است خیلی متمرکز باشد. شما احتمالا علاقهمند هستید در وبسایتتان چند اپیزود دیگر را هم زیر پست هر اپیزود نمایش دهید. یا حتما لینکهایی مثلا به صفحههای تبلیغات، درباره و ... هم در آنجا وجود دارد. همه اینها باعث میشود شما نتوانید در افزایش بازدید پادکست نتیجه خوبی بگیرید. یا شاید نخواهید لوگوی اسپانسر را اینقدر واضح در صفحات وبسایتتان بگذارید. اسپانسر هم معمولا علاقهمند است رسانه خودش را در شرایطی با شما به اشتراک بگذارد که در نهایت اپیزود خودش بیشتر دیده شود، نه لزوما بخشهای دیگر سایت شما.
لندیک چه کمکی پادکست ما میکند؟ یا هدیه لندیک به پادکسترها؟
ما میدانیم پادکست فارسی در ابتدای مسیر رشد و شکوفایی خود قرار دارد و هنوز به جز چند پادکست معروف عملا درآمد پادکستها آنقدر جدی نیست که بتوانند برای توسعه و تبلیغات هزینههای جدی کنند. بنابراین با افتخار خدمات لندیک برای هر پادکست تا یکسال رایگان خواهد بود. برای اطلاع از شرایط و هماهنگی به support روی landik.ir ایمیل بزنید.