نقاط قوت و ضعف لندینگ پیج کمپین یلدا همراه اول

برای افزایش نرخ تبدیل از طریق لندینگ پیج، هر قسمت از آن باید با دقت و توجه زیاد ساخته شود. یک روش مفید برای ساخت لندینگ پیج موفق، بررسی نقاط قوت و ضعف سایر لندینگ‌پیج‌هاست. از آنجا که هر ساله تعداد بسیار زیادی کمپین و لندینگ پیج به مناسبت شب یلدا ساخته می‌شود ، تصمیم گرفتیم روند بررسی لندینگ پیج‌ها را از یلدا شروع کنیم. قصد داریم طی چند پست ویژگی‌های تعدادی لندینگ پیج کمپین یلدا از شرکت‌های مختلف را به شما نشان دهیم تا بتوانید از آن‌ها برای ساخت لندینگ پیج خود ایده بگیرید. روش ما برای بررسی این لندینگ پیج‌ها به این صورت است که ابتدا نقاط قوت آن را نشان می‌دهیم، بعد نکات منفی را که به نظر می‌رسد نیاز به A/B تست دارد متذکر می‌شویم و برای بهبود آن پیشنهاد می‌دهیم. در انتها به مشکلات اساسی و بنیادی صفحه اشاره می‌کنیم.

اولین لندینگ پیجی که می‌خواهیم بررسی کنیم، مربوط به کمپین یلدای همراه اول در سال ۹۷ است:

لندینگ پیج کمپین یلدا همراه اول

نکات مثبتی که در این صفحه به چشم می‌خورد:

  • صفحه خیلی نرم و روان ریسپانسیو (responsive) است.
  • استفاده‌ی به‌جا از المان‌های یلدا و ترکیب خوب آن با رنگ آبی و نارنجی همراه اول نظر کاربر را جلب می‌کند.
  • نمایش زمان باقی‌مانده‌ از جشنواره در بالای صفحه احساس محدودیت زمانی را به کاربر القا کرده و آن‌ها تشویق می‌شوند هرچه زودتر خرید را انجام دهند.

 موارد که بهتر است A/B تست شود:

  • لوگوی همراه اول در گوشه‌ی صفحه لینک دارد. لینک داشتن یا نداشتن لوگو در لندینگ پیج یلدا باید A/B تست شود.
  • شاید بهتر بود به جای عنوان دکمه‌ فراخوان «مشاهده بیشتر» زیر ۳ آیتم اصلی، از عبارت‌های مرتبط با جشنواره یلدا مثل «خرید و شرکت در قرعه‌کشی» استفاده می‌شد.
  • در این لندینگ پیج به کاربر هفت پیشنهاد متفاوت داده شده است که او را گیج و سردرگم می‌کند.
  • تعداد گزینه‌های کمتر امکان افزایش نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.
  • لینک به سوشال مدیاها در فوتر (footer) حواس کاربر را پرت می‌کند. حواسمان باشد که هدف از کمپین، فروش بیشتر به مناسبت یلداست نه گرفتن لایک و فالوور.
  • بر اساس ارزیابی gtmetrix، حجم این صفحه ۶۵۷ کیلوبایت است اما زمان لود آن ۵ ثانیه طول می‌کشد. می‌توان با روش‌های مختلف، این زمان را کمتر کرد؛ استفاده از CDN در لایه‌های سرور می‌تواند زمان لود صفحه را کمتر کند.

شما هم نگاهی به این صفحه بیندازید. با مواردی که گفتیم موافقید؟ اگر پیشنهاد بهتری برای بهبود این صفحه دارید در کامنت با ما در میان بگذارید.

صبا عرب در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

حتما بارها در اینستاگرام و اغلب در صفحه اینفلوئنسرها با آن دسته از استوری‌ها مواجه شده‌اید که از شما می‌خواهند تا با لمس صفحه و بالا کشیدن استوری از یک سایت یا فروشگاه آنلاین دیدن کنید. یکی از روش‌ها...

تحریریه لندیک

فروشنده‌ها همیشه به دنبال راهی برای معرفی بهتر و فروش بیشتر محصولاتشان هستند. مدتی قبل یکی از فروشندگان دیجی‌کالا با ما تماس گرفت و به چالش‌های فروش محصول از طریق دیجی‌کالا اشاره کرد و ما در هموار کر...

نیما عمرانی

شاید شما بخواهید در صورت ارسال موفق اطلاعات فرم، همین اطلاعات را به جای دیگری ارسال کنید مثلاً به CRM مجموعهٔ خود. برای این کار می‌تونید منطق ارسال اطلاعات را در event با نام onFormSuccess قرار دهید...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر