سبز شدن نهال کوچک ما در سه هفته

سبز شدن نهال کوچک ما در سه هفته

سوم فروردین نود و هشت روزی بود که ما در استودیو گروسیان، اولین قدم را برای تولید Prototype لندیک برداشتیم. در ابتدا هدف ما تولید یک محصول پذیرفتنی با حداقل خصوصیات لازم و کافی بود تا در آینده امکانات و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کنیم. 

برای داشتن یک باغ سبز با درختانی پربار، باید به همه‌چیز توجه کرد. خاک حاصل‌خیز، بذر و نهال‌ مناسب، مهم‌ترین عناصر یک باغ هستند. پس ما هم در ابتدا برای داشتن یک باغ حاصل‌خیز و محصولی با ارزش، در حالی‌که در حدود ۴۰ سرویس مشابه خارجی ثبت نام کرده بودیم تا امکانات آن‌ها را آنالیز و بررسی کنیم، بر روی Backend وب‌سایتمان کار کردیم.

هفته‌ی دوم فرودین چگونه گذشت؟

در هفته‌ی دوم کار، به فکر Frontend هم بودیم، برای اینکه کار بدون نیاز به طراحی پیشرفت کند، از کتابخانه‌ی Material UI روی react استفاده کردیم. به طور هم‌زمان پیاده‌سازی پنل نیز در حال انجام بود و همه‌چیز حتی بدون دیتا کار می‌کرد. علاوه بر این، بخش مهمی از API ها آماده شدند و در جلسه‌ی هفتگی تعدادی از آن‌ها در Postman تست شدند. طراحی لوگو نیز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کار بود که از آن غافل نشدیم.

نتیجه‌ی تلاش‌‌ها در هفته‌ی سوم فروردین

بذرهای باغ کوچک ما در هفته‌ی سوم فروردین جوانه زدند و سبز شدند. در این هفته زیرساخت Backend سرویس و API ها آماده شد. ما از Laravel برای توسعه سمت سرور استفاده کردیم. علاوه‌ بر‌ این، پنلی که روی react.js توسعه داده بودیم به همراه یک ویرایشگر Drag & Drop آماده شد. با اتمام طراحی لوگو علی رغم اینکه هنوز نهایی نبود، خوشحالی ما به حد اعلی رسید. تا این زمان، کلیات طراحی پنل آماده بود اما باید یک‌پارچگی بین وب‌سایت، ویرایشگر و پنل چک می‌شد. از طراحی وب‌سایت نیز اتود زده شد اما برای این که آماده‌ی لانچ شود به یک هفته کار بیشتر نیاز داشت. علاوه بر همه‌ی این موارد، کتابخانه‌ای با بیش از ۱۰۰ بلاک روی یک Design System منسجم و هماهنگ طراحی کردیم.

در نهایت، با آماده شدن پروتوتایپ اولیه‌ی لندیک، باغ ما سبز شد. حالا نوبت این بود که Backend و Frontend به یکدیگر متصل شود. لندیک نهال باغمان بود که به آن افتخار می‌کردیم. نهال کوچکی که برای بزرگ و پربار شدن به آبیاری و مراقبت نیاز داشت. نهالی که حاصل امید و تلاش ما بود و می‌خواستیم در آینده‌ای نزدیک، زیر سایه‌اش آرام بگیریم.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

یک سال از آن روزی که بذر لندیک را در استودیو گروسیان کاشتیم می‌‌‌‌‌گذرد. لندیک از یک بهار، ‌یک تابستان، یک پاییز و یک زمستان عبور کرده و امروز درخت سبز و زنده‌ای است که در باغچه ما نفس می‌کشد.  از...

تحریریه لندیک

در پنل لندیک علاوه بر قالب‌های از پیش طراحی شده، می‌توانید به مجموعه متنوعی از بلاک‌های آماده هم دسترسی داشته باشید. بلاک‌ها ساختمان و چارچوب اصلی لندینگ پیج‌ شما را می‌سازند و به شما کمک می‌کنند تا...

مسعود گروسیان

خیلی وقت‌ها از دوستان‌مان می‌شنویم که مسعود همه این حرف‌ها درست! اما ما آخرش نفهمیدم داستان لندینگ پیج چیست. یعنی می‌دانیم یک صفحه متمرکز که یک هدف مشخص دارد و فلان و بعمان. اما به مفهومش مسلط نیستیم...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر