چرا باید در سال 1399 از بازاریابی عملکرد‌ محور استفاده کنیم؟

چرا باید در سال 1399 از بازاریابی عملکرد‌ محور استفاده کنیم؟

حتما بارها پیش آمده که در یک سایت با تبلیغی مواجه شده باشید و بدون توجه از آن عبور کرده باشید. معمولا هزینه‌ای که صرف بسیاری از تبلیغات می‌شود نتیجه‌ی سودمندی برای تبلیغ‌کننده به همراه ندارد و در نهایت تنها موجب هدر رفتن بودجه تبلیغات می‌شود. به عبارت دیگر در تبلیغاتی که نتیجه‌محور نیستند، علی‌رغم صرف هزینه رشد مطلوب و دلخواهی در نرخ تبدیل صورت نمی‌گیرد.

بازاریابی عملکرد‌ یا Performance marketing قدرت را به دست تبلیغ‌کننده‌ها می‌دهد تا بدون هدر دادن بودجه برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه تبلیغات کنند. در این نوع از بازاریابی تبلیغ‌کننده تنها برای تبلیغات موفق هزینه پرداخت می‌کند؛ به اینصورت که صاحبان کسب و کار برای تبلیغات خود یک عمل مشخص را که ممکن است خرید یک محصول یا کلیک روی یک لینک باشد به عنوان نتیجه حاصل شده از تبلیغ تعیین می‌کنند و درصورت تحقق آن عمل توسط کاربران هزینه تبلیغات را می‌پردازند.  

اما مزایای بازاریابی عملکردی چیست؟

مزایای بسیاری برای اجرای کمپین‌ها به شکل عملکرد محور وجود دارد، مهم‌ترین مزیت بازاریابی عملکردی در امکان اندازه‌گیری آن است. این روش شیوه اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های بازاریابی را تغییر داده و این امکان را فراهم کرده است که نرخ تبدیل به خوبی اندازه‌گیری و مشخص شود. اندازه‌گیری میزان بازگشت سرمایه رمز موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. علاوه بر امکان ردیابی و اندازه‌گیری داده‌ها و بررسی نتایج، این نوع از بازاریابی به دلیل بازگشت سرمایه، ریسک کمتری برای تبلیغ‌کننده و صاحب کسب و کار دارد.

از کجا باید شروع کرد؟

قبل از اینکه بتوانید کمپینی برگزار کنید و میزان موفقیت آن را بررسی کنید، باید اهداف کمپین را تعیین کنید. قبل از ایجاد تبلیغات و برگزاری کمپین، باید هدفی داشته باشید. اهداف کمپین شما تعیین می‌کند که تبلیغات به چه کسانی نشان داده و چگونه تنظیم شود. معمولا مهم‌ترین اهداف بازاریابی دیجیتال شامل افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل کاربران با محتوای تولید شده، جذب مشتری بالقوه، افزایش نرخ تبدیل و فروش است. 

پس از تعیین اهداف کمپین، می‌توانید استراتژی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و از پلتفرم‌های تبلیغاتی و ابزار مناسبی که مطابق با اهدافتان باشد برای اجرای کمپین استفاده کنید. به عبارت دیگر بسته به هدفی که دارید باید بستر مناسب را برای کمپین خود انتخاب کنید؛ بستری که به تحقق هدف شما و افزایش نرخ تبدیل‌تان کمک کند. 

در تبلیغات عملکر محور هزینه کمپین بر مبنای نتیجه به دست آمده محاسبه می‌شود. پرداخت هزینه تبلیغات در بازاریابی عملکردی ممکن است در ازای فروش، در ازای نصب یا عضویت، در ازای کلیک و غیره باشد. با استفاده از این تبلیغات تبلیغ‌کننده می‌تواند مطمئن باشد که با صرف هزینه در نهایت به نتیجه دلخواهش از تبلیغ می‌رسد.

لندینگ پیج چه نقشی در بازاریابی عملکردی دارد؟

تبلیغات و کمپین‌های بازاریابی برای کسب نرخ تبدیل بالا باید به خوبی ساخته و پرداخته شوند و در نهایت در یک فضای مناسب در معرض دید کاربران قرار گیرند. 

یکی از مهم‌ترین ابزارها و بسترها برای این نوع از بازاریابی، لندینگ پیج است. برای مثال در روش محاسبه تبلیغات به شکل هزینه به ازای کلیک یا CPC برای اینکه نتیجه دلخواه از تبلیغات بدست آید ضروری است که یک لندینگ پیج ساخته شود تا کاربران بعد از کلیک روی تبلیغ به این صفحه منتقل شوند تا در آن‌جا به شکل هدفمند و متمرکز برای خرید محصول یا خدمت قانع شوند.

همین حالا دست به کار شوید:

با توجه به محدودیت منابع مالی باید به اهمیت تبلیغات موثری که منجر به بازگشت سرمایه می‌شود توجه داشت؛ لندینگ پیج کلید موفقیت تبلیغات و یک راه طلایی برای افزایش نرخ تبدیل است. برای ساخت لندینگ پیج دلخواهتان همین حالا به رایگان در لندیک ثبت نام کنید و به سادگی و در کمترین زمان صفحه فرود حرفه‌ای خود را طراحی کنید. 

علاوه بر این می‌توانید ساخت صفحه فرود خود را به تیم ما بسپارید و به راحتی یک لندینگ پیج کارآمد برای محصول یا خدمت موردنظرتان تهیه کنید.

تحریریه لندیک در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

تحریریه لندیک

از همان زمانی که اولین قدم  را برای آغاز پروژه‌ی لندیک برداشتیم تا همین امروز، می‌خواستیم محصولی ارائه کنیم که با درک نیاز مخاطبان بهترین امکانات را در اختیار آن‌ها قرار دهد. می‌خواستیم  با تولید یک ...

مسعود گروسیان

۵۴امین قالب لندینگ پیج به پنل لندیک اضافه شد. یک لندینگ پیج اسپانسری برای پادکسترها که با کمک آن بتوانند هم درآمد خود را افزایش بدهند و هم بازدید هر اپیزود پادکست. پس با من در این مقاله کوتاه همراه ب...

تحریریه لندیک

آپدیت ۲۴ آذر ۱۳۹۹:با کد تخفیف yalda99 می‌توانید ۵۰ درصد تخفیف روی لندینگ پیج‌های یک ماهه بگیرید. یلدا نزدیک است. به همین مناسبت، از امروز با ثبت نام در لندیک، یک لندینگ پیج رایگان ۱۴ روزه به کاربر...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر