طراحی لندینگ پیج اختصاصی برای آپارات گیم
اگه اهل گیم و بازیهای رایانهای باشید حتما نام رویداد سالانه آپارات گیم را شنیدهاید. سال گذشته رقابت استریم گیم با استقبال خیلی خوبی مواجه شده بود و آپارات امسال میخواست علاوهبر برگزاری دومین دوره از مسابقات استریم، در شاخهی دیگری هم دست به کاری خلاقانه و تازه بزند. بنابراین به این شکل بود که اولین دوره از مسابقات ورزشهای الکترونیکی آپارات هم کلید خورد.
کمپینهای تبلیغاتی ویژه معمولا نیازهای ویژهای هم دارند و از این رو برای دستیبانی به بهترین نتیجه باید تیمهای مختلف دور هم جمع شوند و به این نیاز ویژه، پاسخی ویژه بدهند. اصلا لاین سفارش طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) اختصاصی لندیک هم با همین هدف ایجاد شد و خوشحالیم که حالا همراه برندهای فعال بزرگی از جمله آپارات هستیم. در این مدت، لندینگ پیجهای مختلفی به طور اختصاصی برای برندهای مختلف طراحی کردیم و به مرور از داستان و فرایند طراحیشون برایتان بیشتر صحبت خواهیم کرد.
در طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) بلوک اول اهمیت زیادی دارد. بخش مهمی از بار محتوایی، پیامرسانی و البته جذابیت بصری اولیه روی دوش این بلوک است. در اینجا ضمن رعایت هویت بصری آپارات گیم تلاش کردیم تا در نگاه اولین نشان بدهیم این صفحه به بازی ارتباط دارد و قرار است برای شخصیتهای آشنای ۴ بازی محبوب اتفاقهایی بیوفتد. مرحلهی بعدی تشویق کاربر به مطالعه ادامهی صفحه خواهد بود. این هدف از دو طریق برآورده میشد. اول با کلیک روی دکمه (CTA) اطلاعات بیشتر و بعد با تصویر متحرک فلشهای رو به پایین.
در بلوک دوم بعد از ارائه توضیح مختصری از کلیت مسابقه، رشتهها (بازیها) معرفی میشوند. اطلاع از جوایز و شرایط هر رشته و در نهایت امکان شروع فرایند ثبتنام زیر تصویر پوستر هر بازی قرار گرفت.
* ما برای این لندینگ پیج یک پنل کاربران هم طراحی و اجرا کردیم. کاربر بعد از تایید شمارهی موبایلش وارد پنل میشد و میتوانست در چند قدم (یک فرم ویزاردی) ثبتنامش را تکمیل کند.
صفحه اصلی پنل دقیقا به شکل یک اپلیکیشن تحت وب تکه صفحهای پیادهسازی شد. حدودا دو هفته بعد از لانچ کمپین و شروع رسمی مسابقه، این داشبورد کمک بزرگی برای تعاملات بعدی از جمله اعلام نتایج و ... میان بازیکنان و برگزارکنندگان مسابقه بود.
نکتهی مهم بعدی خود فرایند بازاریابی در حین برگزاری کمپین بود. فرایند ثبتنام به شکلی بود که دقیقا میدانستیم هر کاربر چقدر از پایپلاین ثبتنام را طی کرده و اتفاقا برخلاف اکثرا کمپینها که به دنبال جذب حداکثر مخاطب بالقوه (لید) هستیم، اینجا ماجرا کمی فرق میکرد. تیم برگزارکننده کیفیت عمومی لیدهای جذب شده را به تعدادشان ترجیح میداد (یعنی ثبتنام کنندگان بازیکنهای حرفهای باشند). ضمنا به دلیل دیتای مرتبی که در اختیار داشتیم همزمان میتوانستیم در بازههای زمانی مختلف روی لیدهای همین کمپین بازاریابی مجدد کنیم.
خب برگردیم به لندینگ پیج (صفحه فرود) اصلی کمپین.
تاریخ برگزاری مسابقات، هشدار در اختیار داشتن ابزارهای ضروری و جایزه ویژهی جنبی فیلیمو آخرین مواردی بود که وجودشان در لندینگپیج اهمیت داشت.
ضمنا ما برای اینکه بتوانیم همان کاربران باکیفیت اهل بازی را جذب کنیم یک مسابقه ریفرال یا دعوت از دوستان هم راهاندازی کردیم. هر کاربر یک لینک اختصاصی دریافت میکرد و میتوانست با اشتراکگذاری لینکش از دوستانش بخواهد که در مسابقه شرکت کنند. ما به ازای هر ثبتنام موفق به دعوتکننده ۱۰ امتیاز میدادیم و نهایتا برندهی جایزه ۵ میلیون تومانی کسی بود که بیشتر دعوت موفق را میداشت.
یک نکتهی دیگر هم اضافه کنم و این مطلب را ببندیم. هر چقدر بتوانیم محتوای لندینگ پیج را خلاصهتر و در عین حال دقیقتر به کاربر منتقل کنیم نتیجهی بهتری نصیبمان میشود. بنابراین لندینگ پیج تک بلوکی که به کاربر به عمل به دکمه فراخوان دلایل کافی میدهد نسبت به لندینگ پیجهای چند بلوکی معمولا موفقتر هستند. پیشنهاد میکنم لزوما دنبال بالا بردن حجم محتوای صفحه نباشید. ابدا تاثیری در بالاتر رفتن نرخ تبدیل ندارد.
حالا لندینگ پیج مسابقات ورزشهای الکترونیکی آپارات گیم را میتوانید به طور زنده ببینید و در صورت تمایل به سفارش لندینگپیج اختصاصی برای کمپینهای بزرگ یا مشتریان برند به Hi روی Landik.ir ایمیل بزنید.