۷ نکته کلیدی برای بهبود سئوی لندینگ پیج

۷ نکته کلیدی برای بهبود سئوی لندینگ پیج

رعایت اصول سئو و بهینه‌سازی صفحه فرود برای موتورهای جستجو مساله مهمی است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. یک صفحه فرود که مطابق اصول سئو طراحی شده باشد رتبه بالاتری در نتایج جستجو دارد و در نتیجه با افزایش ترافیک صفحه، به طور غیر‌مستقیم به افزایش نرخ تبدیل شما هم کمک می‌کند. برای ساخت لندینگ پیجی که سئوی مناسبی داشته باشد، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

نکات تکنیکی برای بهبود سئو در لندینگ پیج

۱- URL یا همان آدرس صفحه فرودتان را بهینه کنید

داشتن یک URL مناسب به بهینه سازی صفحه کمک می‌کند. آدرس صفحه شما نباید طولانی یا مبهم باشد؛ برای بهبود سئو از یک آدرس کوتاه‌ و خوانا استفاده کنید. آدرس شما نباید فضای خالی داشته باشد و همه کاراکتر‌های آن باید حروف کوچک باشند. علاوه بر این آدرس یا URL شما باید با موضوع و محتوای صفحه فرودتان مرتبط باشد؛ بهتر است که در این آدرس،‌ از کلمه کلیدی استفاده شود. 

به طور کلی آدرس‌های اینترنتی باید کوتاه و ساده باشند،‌ به گونه‌ای که وقتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌ می‌شوند افراد با دیدن آن متوجه محتوای کلی صفحه بشوند.

۲- از تگ‌های H یا همان تگ‌های عنوان برای بهبود سئو استفاده کنید

هنگام طراحی هر صفحه، همیشه سعی کنید از یک ساختار سلسله‌مراتبی استفاده کنید. تگ‌های عنوان موجب ایجاد ساختار در محتوای متنی صفحه می‌شوند. عنوان یا تیتر به نوعی معرفی کننده موضوع محتوای پاراگراف‌هایی است که در زیر آن نوشته شده است. برای بهبود سئو لندینگ پیج باید از تگ‌ها در عنوان و زیر عنوان‌ها استفاده کنید. در هر صفحه می‌توانید چند تگ‌ H2  ،H1 و H3 داشته باشید. اولین عنصر صفحه که معمولا همان عنوان صفحه است، تگ H1 دارد. تگ H1 موضع کلی محتوا را بیان می‌کند؛ در هر بلاک می‌توانید یک تگ H1 داشته باشید. سایر عناوین و زیر عنوان‌ها که به ترتیب شامل سرفصل‌ها و بخش‌های آن است، تگ H2 و H3 دارند. 

۳- کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید و از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید بررسی کنید و بدانید کاربران در فضای دیجیتال به دنبال چه چیزی هستند و برای رسیدن به آن‌ها در موتورهای جستجو با چه کلماتی جستجو می‌کنند. کلمات کلیدی صرفا برای ایجاد ترافیک هدفمند و جذب بازدید‌کنندگانی است که محتوای صفحه شما برایشان ارزشمند است و دقیقا به دنبال چیزی هستند که شما آن را ارائه می‌کنید.

در‌ همین‌ راستا از کلمات کلیدی در آدرس صفحه،‌ عنوان اصلی، زیر عنوان‌ها، در طول محتوای صفحه و در عنوان سئو و توضیحات متا استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که توزیع کلمات کلیدی باید به شکلی باشد که گوگل هدف صفحه شما را بفهمد و در‌عین‌حال به متن آسیبی نرسد؛ محتوای متنی لندینگ پیج شما بیشتر از آنکه برای ربات گوگل نوشته شده باشد، برای افرادی که از صفحه فرودتان بازدید می‌کنند نوشته می‌شود، در نتیجه نباید بیش از حد و به نحوی از کلمات کلیدی استفاده کنید که به بار معنایی متن آسیب برسد و خواندن آن برای کاربران دشوار شود.

۴- یک محتوای ساختار‌یافته و با کیفیت در بهبود سئو موثر است

برای تهییه یک محتوای بهینه، در ابتدا پس از نوشتن عنوان، در یک پاراگراف کوتاه، چند جمله‌ درباره پیشنهادی که در صفحه ارائه کرده‌اید بنویسید. معمولاً یک صفحه فرود دارای اصلی‌ترین پیشنهاد است که در بالای صفحه نشان داده می‌شود تا کاربران به محض ورود به صفحه بتوانند آن را ببینند.

بعد از آن می‌توانید در طول صفحه به نیاز‌های کاربران اشاره کنید و راه‌حل خودتان را برای رفع نیاز آن‌ها ارائه کنید. به عبارت دیگر در طول صفحه سعی کنید پیشنهاد خود را پشتیبانی کنید و با ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر بازدیدکنندگان صفحه را به کلیک روی Call To Action تشویق کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو به محتوای باکیفیت و ارزشمند نیاز دارید. محتوای متنی و طراحی صفحه شما باید به نحوی باشد که مخاطب در صفحه بماند و تا انتها شما را همراهی کند.

۵- بهینه‌سازی تصاویر صفحه فرود

به‌طور‌کلی استفاده از عکس در وب‌سایت به بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو کمک می‌کند. یکی از نکات مهمی که تاثیر به‌سزایی در بهبود سئو دارد،‌ بهینه سازی تصاویر صفحه است. در همین‌ راستا برای تصاویرتان یک نام مناسب که مرتبط با موضوع صفحه باشد انتخاب کنید. علاوه‌بر‌این حتما برای تصاویر از تگ Alt استفاده کنید. این تگ به موتور جستجو کمک می‌کند تا بهتر موضوع تصویر شما را بفهمد و ارتباط آن با متن را درک کند.

۶- در لندینگ پیج‌تان به طور صحیح از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنید

برای بهینه‌سازی لندینگ پیج و بهبود سئوی آن می‌توانید از لینک‌های داخلی و خارجی استفاده کنید؛ در لینک‌سازی باید بسیار دقیق عمل کنید زیرا استفاده از لینک‌های بی‌ارتباط و قراردادن آن‌ها در محل نامناسبی از صفحه ممکن است با از بین بردن تمرکز بازدیدکنندگان، آن‌ها را از صفحه فرود شما خارج کند و در نتیجه به نرخ تبدیل‌تان آسیب بزند.

۷- به سرعت صفحه و ریسپانسیو بودن آن توجه داشته باشید

یکی دیگر از نکات مهمی که نباید از آن غافل شوید بهبود سرعت لود صفحه فرود است. برای بالا بردن سرعت باز شدن لندینگ پیج، راه‌های زیادی وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید از تصاویر کم‌حجم و از فایل‌های فشرده استفاده کنید. علاوه‌براین بسیار مهم است که صفحه فرود شما هم در دسکتاپ و هم در موبایل، ریسپانسیو باشد.

کلام آخر

بهبود سئوی لندینگ پیج امر مهمی است؛ با این‌حال،‌ رعایت اصول سئو و کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو کمی پیچیده است. برای داشتن یک لندینگ پیج با سئوی مناسب که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد، می‌توانید از لندیک استفاده کنید و به کمک امکانات آن سریع و ساده لندینگ پیج دلخواهتان را بسازید. علاوه بر این می‌توانید با ثبت سفارش، ساخت لندینگ پیج بهینه‌ی خود را به ما بسپارید و به راحتی یک لندینگ پیج با هدف سئو تهییه کنید.

نرگس قدیرلی در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

نرگس قدیرلی

فروشنده‌ها همیشه به دنبال راهی برای معرفی بهتر و فروش بیشتر محصولاتشان هستند. مدتی قبل یکی از فروشندگان دیجی‌کالا با ما تماس گرفت و به چالش‌های فروش محصول از طریق دیجی‌کالا اشاره کرد و ما در هموار کر...

نرگس قدیرلی

لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌‌ای است که به طور خاص، با تمرکز روی یک هدف مارکتینگی و برای یک کمپین بازاریابی طراحی می‌شود. این صفحه‌ که از سایت اصلی کسب و کار مجزا است، مخاطب را روی یک موضوع متمرکز م...

نرگس قدیرلی

در زمان برگزاری یک رویداد نباید از اهمیت تبلیغات غافل شد. این تبلیغات می‌تواند آفلاین و یا آنلاین باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات آنلاین‌ در جهت معرفی یک رویداد یا همایش، ساخت صفحه فرود یا لن...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر