نقاط قوت و ضعف لندینگ پیج کمپین یلدا همراه اول

برای افزایش نرخ تبدیل از طریق لندینگ پیج، هر قسمت از آن باید با دقت و توجه زیاد ساخته شود. یک روش مفید برای ساخت لندینگ پیج موفق، بررسی نقاط قوت و ضعف سایر لندینگ‌پیج‌هاست. از آنجا که هر ساله تعداد بسیار زیادی کمپین و لندینگ پیج به مناسبت شب یلدا ساخته می‌شود ، تصمیم گرفتیم روند بررسی لندینگ پیج‌ها را از یلدا شروع کنیم. قصد داریم طی چند پست ویژگی‌های تعدادی لندینگ پیج کمپین یلدا از شرکت‌های مختلف را به شما نشان دهیم تا بتوانید از آن‌ها برای ساخت لندینگ پیج خود ایده بگیرید. روش ما برای بررسی این لندینگ پیج‌ها به این صورت است که ابتدا نقاط قوت آن را نشان می‌دهیم، بعد نکات منفی را که به نظر می‌رسد نیاز به A/B تست دارد متذکر می‌شویم و برای بهبود آن پیشنهاد می‌دهیم. در انتها به مشکلات اساسی و بنیادی صفحه اشاره می‌کنیم.

اولین لندینگ پیجی که می‌خواهیم بررسی کنیم، مربوط به کمپین یلدای همراه اول در سال ۹۷ است:

لندینگ پیج کمپین یلدا همراه اول

نکات مثبتی که در این صفحه به چشم می‌خورد:

  • صفحه خیلی نرم و روان ریسپانسیو (responsive) است.
  • استفاده‌ی به‌جا از المان‌های یلدا و ترکیب خوب آن با رنگ آبی و نارنجی همراه اول نظر کاربر را جلب می‌کند.
  • نمایش زمان باقی‌مانده‌ از جشنواره در بالای صفحه احساس محدودیت زمانی را به کاربر القا کرده و آن‌ها تشویق می‌شوند هرچه زودتر خرید را انجام دهند.

 موارد که بهتر است A/B تست شود:

  • لوگوی همراه اول در گوشه‌ی صفحه لینک دارد. لینک داشتن یا نداشتن لوگو در لندینگ پیج یلدا باید A/B تست شود.
  • شاید بهتر بود به جای عنوان دکمه‌ فراخوان «مشاهده بیشتر» زیر ۳ آیتم اصلی، از عبارت‌های مرتبط با جشنواره یلدا مثل «خرید و شرکت در قرعه‌کشی» استفاده می‌شد.
  • در این لندینگ پیج به کاربر هفت پیشنهاد متفاوت داده شده است که او را گیج و سردرگم می‌کند.
  • تعداد گزینه‌های کمتر امکان افزایش نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.
  • لینک به سوشال مدیاها در فوتر (footer) حواس کاربر را پرت می‌کند. حواسمان باشد که هدف از کمپین، فروش بیشتر به مناسبت یلداست نه گرفتن لایک و فالوور.
  • بر اساس ارزیابی gtmetrix، حجم این صفحه ۶۵۷ کیلوبایت است اما زمان لود آن ۵ ثانیه طول می‌کشد. می‌توان با روش‌های مختلف، این زمان را کمتر کرد؛ استفاده از CDN در لایه‌های سرور می‌تواند زمان لود صفحه را کمتر کند.

شما هم نگاهی به این صفحه بیندازید. با مواردی که گفتیم موافقید؟ اگر پیشنهاد بهتری برای بهبود این صفحه دارید در کامنت با ما در میان بگذارید.

صبا عرب در

خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شوند

صبا عرب

بازار فروش پوشاک همیشه داغ است؛ به خصوص اگر آخر فصل باشد یا مناسبت خاصی پیش‌رو باشد. فروشنده‌های پوشاک، چه مغازه‌دارها و چه فروشگاه‌های اینترنتی، سعی می‌کنند به روش‌های مختلف توجه مشتریان را جلب کنند...

نرگس قدیرلی

در زمان برگزاری یک رویداد نباید از اهمیت تبلیغات غافل شد. این تبلیغات می‌تواند آفلاین و یا آنلاین باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات آنلاین‌ در جهت معرفی یک رویداد یا همایش، ساخت صفحه فرود یا لن...

صبا عرب

در این مطلب تصمیم گرفتیم لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» دیجی‌کالا در یلدای ۹۸ را بررسی کنیم تا ببینیم این صفحه چه ویژگی‌هایی دارد. ابتدا به بررسی نقاط قوت لندینگ پیج «یلدای شگفت‌انگیز» ...

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر