بررسی نقاط قوت و ضعف لندینگ پیج یلدای زرین پال

لندینگ پیج کمپین یلدای زرین پال را در مجموع یک لندینگ پیج خوب ارزیابی کردیم و خوشحالیم که چنین نتیجه‌ای را از این تیم دوست‌داشتنی می‌بینیم. تصمیم گرفتیم ویژگی‌های این صفحه را به شما هم نشان دهیم تا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید. البته به نظر می‌رسد چند مورد از جزئیات آن نیاز به A/B تست دارد و می‌تواند بهتر شود. به طور کلی با بررسی نقاط قوت و ضعف لندینگ پیج کمپین یلدای زرین پال به نتایج زیر رسیدیم:

لندینگ پیج زرین پال

ویژگی‌های خوبی که در این صفحه به چشم می‌خورد:

  • صفحه ریسپانسیو است و المان‌های ریسپانسیو هم در موبایل و هم در دسکتاپ به خوبی نمایش داده می‌شوند.
  • در هدر، خلاصه‌ای از مطالب صفحه به صورت Navigation bar در ۳ عنوان مشخص نوشته شده که کاربر را با کلیک روی آن‌ها به همان بخش مشخص هدایت می‌کند.
  • در ابتدای صفحه هدف کمپین یلدا به‌طور خلاصه اما کامل توضیح داده شده و کاربر را با #مسئولیم به همراهی با خود دعوت کرده است.
  • معرفی اعضای کمپین از طریق ویدیو و عکس در ابتدای صفحه و توضیح عنوان صفحه از زبان همه‌ی آن‌ها،علاوه بر منتقل کردن حس اعتبار کمپین به کاربر، به او انگیزه می‌دهد که با همراهی کمپین تصویر و پیام او نیز در کنار بزرگان اکوسیستم استارت‌آپی دیده خواهد شد.
  • استفاده از تصویر اعضای کمپین در دایره‌های کوچک در پس‌زمینه‌ی هندوانه یلدا در کنار ویدیو کمپین، تایید اجتماعی (Social Proof) آن‌‌ها و حس اعتبار کمپین را به کاربر القا می‌کند.
  • عناوین ۲ بخش‌ اصلی داخل صفحه، از زبان کاربر نوشته شده است تا با خواندن آن احساس کند این بخش دقیقا برای او نوشته شده است و مناسب اوست. در نتیجه به آن بخش توجه بیشتری می‌کنند و در انتها با دکمه فراخوان مرتبط در هر بخش، با کمپین همراه می‌شوند.
  • گزینه‌های پیش رو کاربر برای مشارکت در کمپین واضح و خلاصه بیان شده تا هر بیننده را به سادگی و بدون ابهام به سمت انتخاب مناسب خودش راهنمایی کند.
  • با هاور کردن نشانگر موس روی لوگوی حامیان کمپین در انتهای صفحه، رنگ هر یک از آن‌ها روشن می‌شود اما هیچ یک از آن‌ها قابل کلیک نیست و  کاربر را از صفحه خارج نمی‌کند. همچنین این کار نه تنها صفحه را پویا و زنده جلوه می‌دهد، بلکه معتبر بودن حامیان کمپین اعتبار آن را برای کاربر افزایش می‌دهد.

مواردی که به نظر می‌رسد نیاز به A/B تست دارد:

  • سوشیال مدیا‌ها در انتهای صفحه قابل کلیک هستند و کاربر را به صفحات دیگر انتقال می‌دهند. اگرچه هدف کمپین همراهی کاربر از طریق #مسئولیم در همین شبکه‌های اجتماعی است، اما ممکن است با انتقال کاربر به سوشال مدیاها از طریق لینک، توجه او به سمت نوتیفیکیشن‌ها و محتوای داخل آن‌ها منحرف شده و در نتیجه از فضای لندینگ پیج کمپین دور شود.
  • لوگوی زرین پال در بالای صفحه قابل کلیک بوده و کاربر را به صفحه اصلی زرین پال هدایت می‌کند. لینک داشتن یا نداشتن لوگو در لندینگ پیج باید A/B تست شود.
  • در موبایل، تصویر هر بخش به نسبت حجم متن آن بزرگ نمایش داده می‌شود و در نتیجه مجموعه عکس و متن در هر بخش، صفحه را طولانی می‌کند. طولانی بودن بخش‌ها کاربر را خسته می‌کند و باعث کم شدن توجه کاربر به صفحه می‌شود.

ـ می‌توان اندازه‌ی تصاویر را کوچک‌تر کرد تا هر تصویر کنار متن خود به صورت پیوسته دیده شود و بی‌جهت صفحه را طولانی نکند.

بر اساس ارزیابی gtmetrix.com، حجم صفحه ۱.۰۷مگابایت و زمان لود آن ۶.۴ ثانیه است. حجم صفحه مناسب است اما زمان طولانی لود شدن آن کاربر را خسته می‌کند و Bounce rate را افزایش می‌دهد. چند پیشنهاد برای حل این مشکل داریم:

ـ با استفاده از سرویس CDN در لایه‌های سرور هم سرعت بارگذاری لندینگ پیج بیشتر می‌شود و هم در بهینه‌سازی و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجوگر (SEO) نتایج مثبتی دارد.

ـ تعداد HTTP request به دلیل تعداد استایل شیت‌ها و تصاویر زیاد است. با ابزارهای ماژول باندلر مثل وب‌پک می‌توان این تعداد را کاهش داد و تصاویر را با CSS Sprite به یک فایل تبدیل کرد تا سرعت لود شدن صفحه بیشتر شود.

ـ با بارگذاری تصاویر مناسب می‌توان سرعت لود صفحه را افزایش داد:

‍۱- حجم تصاویر را بر اساس جایگاهی که نمایش داده می‌شوند کاهش دهید.

۲- تصاویر را بسته به کاربرد آن‌ها با فرمت مناسب ذخیره کنید.

اگر به دنبال بهینه‌سازی لندینگ پیج‌های خود هستید، تیم لندیک می‌تواند با طراحی یک لندینگ پیج بهینه‌سازی شده به شما کمک کند. در کنار آن، لندیک هم ابزاری است که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی یک لندینگ پیج بهینه‌سازی شده بسازید.

صبا عرب در

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن نظر